Terug naar overzicht

​Projectleider handhavingssoftware​

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Raadhuislaan 2, Oss

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de gemeente Oss is FlexIntens op zoek naar een Projectleider handhavingssoftware voor 16 uur per week.

Achtergrond  

De Gemeente Oss maakt al jarenlang gebruik van ondersteunende software binnen Toezicht en Handhaving voor het opstellen van boetes en het registreren van meldingen. Dit omvat Mulderbeschikkingen, strafbeschikkingen en naheffingsaanslagen voor betaald parkeren. In 2023 is de handhaving op afvalovertredingen uitgebreid met bestuurlijke boetes. Voor de aanbesteding en implementatie van een nieuwe applicatie – waarvoor de basis-eisen zijn vastgesteld – zoeken wij nu een tijdelijke projectleider.
 

Opdrachtomschrijving 
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het volledige inkoopproces en de implementatie van een nieuwe applicatie binnen Toezicht en Handhaving van de Gemeente Oss. Dit omvat: 

  • Organisatie van het inkooptraject, naar verwachting via een Europese aanbesteding. 
  • Implementatie van de applicatie in de werkomgeving en op mobiele devices. 
  • Aansluiting op verbeterde werkprocessen, met werkende koppelingen en integratie. 
  • Opstellen van projectdocumenten, zoals projectbrief, contract, voortgangsrapportages inclusief risicoanalyses en een projectevaluatie. 

Resultaten
De op te leveren resultaten omvatten: 

  • Een contract conform gemeentelijke voorwaarden. 
  • Een Service Level Agreement (SLA) en beheerafspraken. 
  • Een geaccepteerde applicatie met correcte koppelingen. 
  • Volledige integratie in de vernieuwde procesbeschrijvingen. 

Voor deze tijdelijke opdracht zijn we op zoek naar een projectleider die: 

  • Ervaring heeft met Projectmatig Creëren (PMC) en multidisciplinaire samenwerking. 
  • Kennis heeft van inkoopprocessen en aanbestedingen, inclusief Europese aanbestedingen. 
  • Sterke communicatieve vaardigheden bezit voor helder verwachtingsmanagement. 
  • Analytisch denkvermogen en een gestructureerde werkstijl hanteert. 
  • Probleemoplossend vermogen toont en experts effectief weet te betrekken. 
  • Teams kan motiveren en faciliteren voor een optimale samenwerking. 
  • Ervaring heeft met digitale samenwerkingstools, zoals MS365 (Planner, ToDo, Teams). 

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. In de afgelopen vijf jaar minimaal één jaar werkervaring als projectleider, waarbij hij of zij verantwoordelijk was voor een aanbesteding, de implementatie en de integratie van een applicatie binnen het werkproces
  2. In de afgelopen vijf jaar minimaal één jaar werkervaring opgedaan bij of voor een overheidsorganisatie
  3. Ervaring met de projectmethode PMC
  4. Beschikbaar voor minimaal 8 uur (maximaal 16 uur) per week vanaf gepubliceerde startdatum, of zoveel eerder als mogelijk. Daarnaast is de kandidaat (fysiek) beschikbaar op 16 juni 2025

Wensen:

  1. Bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als projectleider bij of voor een gemeentelijke organisatie
  2. Bij voorkeur meer dan 2 opdrachten/projecten binnen het domein van Toezicht en Handhaving openbare ruimte, opgedaan in de periode 2020 - heden 
  3. Bij voorkeur meer dan 2 projecten uitgevoerd als projectleider bij de aanschaf en implementatie van een nieuwe applicatie, opgedaan in de periode 2020 - heden. 
  4. Bij voorkeur een opdracht uitgevoerd met procesmanagement, verbeteringen of integratie bij een geïntroduceerde applicatie binnen het domein Toezicht en Handhaving openbare ruimte
  5. Bij voorkeur meer dan 2 opdrachten uitgevoerd met ICT (Europese) aanbestedingstrajecten. 

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-05-2025 tot 09:00 uur.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.

NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures