Terug naar overzicht

Projectleider Migratie en informatievoorziening inbesteding ketenpartner schuldhulpverlening en Allegro basis op orde

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplateau 1, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Migratie en informatievoorziening inbesteding ketenpartner schuldhulpverlening en Allegro basis op orde voor 36 uur per week.

Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft je nodig! Werk en Inkomen biedt onder andere schuldhulp aan inwoners om hen te helpen financieel zelfredzaam te worden. Binnen het al lopende programma Doorontwikkeling Schuldhulpverlening waarin deze dienstverlening op verschillende onderdelen wordt doorontwikkeld zoeken we een vervangende gedreven IT Projectleider die verantwoordelijk wordt voor het verder brengen van de 4 al lopende deelprojecten. Er is daarmee ook al een bestaand projectplan.

De 4 deelprojecten zijn:

  • Datamigraties van taakapplicatie en documentsysteem van ketenpartner naar Gemeente Utrecht (Allegro en Zaaksysteem xxllnc zaken) en bijbehorende informatievoorziening
  • Doorontwikkeling van taakapplicatie Allegro
  • Datakwaliteit en sturingsinformatie uit taakapplicatie Allegro verbeteren
  • Aansluiting zoeken op DDAS (Data Delen Armoede en Schulden)

De datamigraties hebben de hoogste prioriteit en is een migratie waarbij 2 systemen (taakapplicatie en documentsysteem) van een ketenpartner gemigreerd moeten worden naar de 2 andere systemen van gemeente Utrecht. Bij de migratie zijn 3 externe partijen betrokken en DomstadIT als interne partij wat het een complex speelveld maakt.

De doorontwikkeling van Allegro richt zich op verschillende aspecten, zoals: trajecten opnieuw inrichten rekening houdend met de behoefte aan data en sturingsinformatie, werkprocessen optimaliseren, het in gebruik nemen van extra modules en het onderzoeken en inrichten van directe archivering in het systeem van archiefwaardige documentatie.

De kwaliteit van ingevoerde data in de taakapplicatie moet verbeterd worden, aangezien dit momenteel zorgt voor onvoldoende betrouwbare sturingsinformatie. Hierbij moet de vertaling naar het datawarehouse worden gemaakt.

DDAS (Data Delen Armoede en Schulden) is een initiatief waarbij verschillende organisaties, zoals het CBS, Divosa, NVVK en de VNG, samenwerken om gestandaardiseerde gegevens over armoede en schulden te verzamelen en te delen. Het op orde krijgen van de data en het automatisch delen van die data aan dit initiatief is van belang om vervolgens meer inzicht te krijgen hoe verschillende gemeenten het doen op schuldhulpverlening.

Je taken zijn:

  • Het waar nodig actualiseren van het bestaande projectplan.
  • Het bewaken van de voortgang en kwaliteit van de 4 deelprojecten.
  • Het organiseren van een succesvolle en tijdige migratie van de taakapplicatie en het documentsysteem van de ketenpartner naar de taakapplicatie en het documentsysteem van gemeente Utrecht.
  • Het zijn van inhoudelijke en technische gesprekspartner om de migraties inhoudelijk verder te brengen.
  • Het implementeren van het uitgebreide postproces vanuit de ketenpartner.
  • Het inrichten van managementinformatie voor het nieuwe team vanuit de ketenpartner.
  • Het sturen op een betere inrichting van Allegro, met geoptimaliseerde werkprocessen met een verbeterde datakwaliteit.
  • Het organiseren van een aansluiting op DDAS met het geautomatiseerd delen van delen met dit initiatief.
  • Het aansturen van een multidisciplinair team wat onder andere bestaat uit informatiebeheerders, een testcoördinator, beleidsmedewerkers en nauwe samenwerking met de uitvoering van schuldhulpverlening.
  • Het onderhouden van contacten met verschillende leveranciers en DomstadIT om resultaten te bereiken.

Resultaat van de opdracht
De projectleider realiseert een succesvolle migratie van de taakapplicatie en het documentsysteem van de ketenpartner naar de systemen van de gemeente Utrecht (Allegro en Zaaksysteem xxllnc zaken), inclusief het implementeren van het uitgebreide postproces en het inrichten van managementinformatie voor het nieuwe team. Hij/zij bewaakt de voortgang en kwaliteit van de vier deelprojecten binnen het programma Doorontwikkeling Schuldhulpverlening, stuurt op een betere inrichting van Allegro met geoptimaliseerde werkprocessen en verbeterde datakwaliteit, en organiseert de aansluiting op DDAS (Data Delen Armoede en Schulden) met geautomatiseerde datadeling. De projectleider werkt effectief samen met het multidisciplinaire team, leveranciers, DomstadIT en andere stakeholders en zorgt voor tijdige en inhoudelijke terugkoppeling aan de stuurgroep. Het resultaat is een stabiele, toekomstbestendige informatievoorziening en geborgde projectresultaten.

Jij bent:

  • Je beschikt over een WO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het leiden van projecten met een hoog ICT-gehalte.
  • Je hebt eerder vergelijkbare opdrachten ingevuld bij de overheid, bij voorkeur bij een grote gemeente of G4 gemeente.
  • Kennis en ervaring bij de Gemeente Utrecht, bij voorkeur binnen Werk en Inkomen, is een pré.

Competenties:

  • Je weet welke technische en organisatorische stappen er gezet moeten worden bij migraties.
  • Je bent technisch onderlegd.
  • Je bent goed in stakeholdersmanagement.
  • Je kunt goed omgaan met weerstand bij veranderingen en verschillende belangen in de samenwerking met externe partijen.
  • Je bent besluitvaardig, communicatief sterk en in staat invloed uit te oefenen.
  • Je maakt heldere planningen en stuurt op het behalen van de afgesproken resultaten.
  • Je bent in staat de stuurgroep op tijd van de juiste informatie te voorzien zodat tijdig bijgestuurd kan worden indien nodig.
  • Je ziet niet alleen het belang van een goede projectvoering, maar ook de borging van de resultaten en werkwijze vind je belangrijk.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Je beschikt over WO werk- en denkniveau, aantoonbaar via een afgeronde WO opleiding
  2. Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld

Wensen:

  1. Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het leiden van projecten met een hoog ICT gehalte
  2. Vertel over één of meer projecten met een hoog ICT-gehalte waaraan je hebt gewerkt. Wat was jouw rol, wat heb je bereikt en welke risico’s en uitdagingen kwam je tegen? Wat waren de belangrijkste lessen die je daaruit hebt meegenomen?
  3. In deze opdracht bewaak je de voortgang en kwaliteit van vier parallelle deelprojecten met zowel technische als organisatorische uitdagingen. Hoe zou jij dat aanpakken? Beschrijf je werkwijze stap voor stap en
  4. Je hebt eerder vergelijkbare opdrachten ingevuld bij de overheid, bij voorkeur bij een grote gemeente of G4 gemeente

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-08-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures