Projectleider Omgevingsvisie en Dorpskwaliteitsgidsen
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Brummen is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Omgevingsvisie en Dorpskwaliteitsgidsen voor 20 tot 24 uur per week.De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.
De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.
Opdracht
Aanleiding en context
Eind 2026 dient de omgevingsvisie Brummen te worden vastgesteld. In 2023 zijn we gestart met het opstellen van de Omgevingsvisie 2.0. Begin 2025 hebben we het contract met de aanbestede partij tot het schrijven van de omgevingsvisie beëindigd. In mei zijn we met een ander bureau aan de slag gegaan. Er zijn al veel stappen gemaakt, maar er moeten er ook nog veel worden gezet.
Daarnaast moet uiterlijk Q4 dit jaar de Dorpskwaliteitsgidsen (Nota Ruimtelijke Kwaliteit) zijn vastgesteld door onze gemeenteraad. De concepten (opgesteld door het Gelders Genootschap) worden op dit moment ter inzage gelegd. De inspraak van inwoners op een aantal septemberavonden is reeds gepland. Om zowel het traject naar de nieuwe omgevingsvisie als de Dorpskwaliteitsgidsen verder te begeleiden zijn we op zoek naar een projectleider.
Doel van de opdracht
- Het begeleiden van de totstandkoming en bestuurlijke vaststelling van de Omgevingsvisie Brummen eind 2026.
- Het begeleiden van de totstandkoming en bestuurlijke vaststelling van de Dorpskwaliteitsgidsen Q4 2025.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
- Voorzitten van de project- en kerngroep Omgevingsvisie
- Uitvragen en ophalen advies van collega’s
- De stuurgroep Omgevingsvisie voorzien van juiste informatie ter besluitvorming
- Opstellen en begeleiden college- en raadstukken, inclusief portefeuillehoudersoverleggen en desgevraagd toelichting in het college en tijdens raadsbehandeling
- Contacten met stakeholders
- Contacten met opstellende bureau’s
- Inwonersavonden Dorpskwaliteitsgidsen
- Inwerken nieuwe collega op deze functie
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Omgevingsvisies bij gemeenten
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van welstandsnota's bij gemeenten
- Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken. Van projectinitiatief komen tot een projectplan en uiteindelijk realisatie
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
- Aantoonbare ervaring als projectleider in een gemeentelijke context
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Omgevingsvisies bij gemeenten
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van welstandsnota's bij gemeenten
- Aantoonbare ervaring met projectmatig werkenbij een gemeente. Van projectinitiatief komen tot een projectplan en uiteindelijk realisatie
Competenties
- Aanpassingsvermogen
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling/schriftelijk)
- Klantgericht
- Luisteren
- Doorzettingsvermogen
- Tactisch gedrag
- Motiveren
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Overtuigen
- Assertiviteit
- Besluitvaardigheid
- Organiseren
- Kritisch
- Analyserend vermogen
- Plannen en organiseren
- Politiek sensitief
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 11-08-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
20 tot 24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.