Terug naar overzicht

Projectleider Wmo

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Bergen op Zoom is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Wmo voor 36 uur per week.

Waarom deze vacature?
De gemeente Bergen op Zoom werkt aan een toekomstbestendige Wmo. We hebben al belangrijke stappen gezet richting een sterker voorliggend veld, zoals het verkennen van reablement en algemene voorzieningen bij dagbesteding. Nu gaan we verder: hoe kunnen we ook bij individuele begeleiding een passende algemene voorziening realiseren en zo het beroep op maatwerkvoorzieningen verminderen?
Jouw opdracht: regie voeren over deze transformatie én de invoering van nieuwe Wmo-producten per 1 januari 2026. Dit vraagt om een scherpe blik, verbindend vermogen en een pragmatische aanpak.

Dit is werken bij de afdeling WMO, Jeugd en Gezin
Wij zijn een uitvoerende afdeling met leuke en loyale collega’s, waar iedereen hard werkt om klanten te helpen met al hun vragen. We proberen de eigen kracht en het sociale netwerk van inwoners te versterken, waardoor de vraag naar professionele zorg- en dienstverlening afneemt. Dit doen we samen met alle betrokken partijen.

Jij maakt echt het verschil!
Als WMO-adviseur ben je de schakel tussen de gemeente en haar inwoners, met de focus op de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). Je bent verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van inwoners die behoefte hebben aan zorg en ondersteuning op het gebied van zelfredzaamheid, participatie en wonen. Je bent zelfstandig, snel thuis op een nieuwe werkplek en onderdeel van het team. Je vraagt hulp wanneer nodig maar bent ook sparringpartner van je collega’s.

Wat ga je doen?
Als Projectleider Wmo ben jij verantwoordelijk voor:

  • Coördinatie van het transformatieproject: opbouw van een sterk voorliggend veld.
  • Invoering van nieuwe Wmo-producten en herindicaties in 2025–2026.
  • Analyse van de doelgroep voor een algemene voorziening begeleiding.
  • Vaststellen van randvoorwaarden en beoordelen van mogelijke oplossingen.
  • Afstemming met interne en externe stakeholders en benutten van ervaringen van andere gemeenten.
  • Selectie en realisatie van de meest passende voorziening.

Je werkt nauw samen met een interne collega om kennisoverdracht en borging van de lokale context te waarborgen.

Wie ben jij?

  • Je hebt ervaring met projectmanagement in het sociaal domein, bij voorkeur Wmo.
  • Je bent analytisch sterk, maar weet ook pragmatisch keuzes te maken.
  • Je kunt schakelen tussen strategie en uitvoering.
  • Je bent een verbinder die draagvlak creëert bij diverse stakeholders.
  • Ervaring met aanbestedingstrajecten en productwijzigingen is een pré.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bijvoorbeeld verpleegkunde, Social Work aangevuld met trainingen binnen de Wmo (denk aan kwaliteit, wmo opleiding etc)
  2. De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1-1-2026 voor 36 uur per week starten. (Minder uren is niet mogelijk)
  3. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met projectleiderschap binnen de Wmo • Aansturen en begeleiden van een grote groep Wmo adviseurs binnen het project omzetting indicaties ho/bg naar nieuwe producten • Verantwoordelijkheid dragen voor het tijdig uitvoeren van alle heronderzoeken t.b.v. de nieuwe indicaties ho/bg n.a.v. de nieuwe producten • Monitoren voortgang en planning • Fungeren als schakel tussen opdrachtgever en projectteam (Duidelijk omschrijven in CV)
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring met Suite4werk

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 11-12-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiĆ«le voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures