Terug naar overzicht

Projectmanager Fysiek Domein

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Lübeckplein 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zwolle is FlexIntens op zoek naar een Projectmanager Fysiek Domein voor 16 uur per week.

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
De afdeling
Unieke ontwikkelingen in onze mooie stad vragen om een integrale aanpak. De afdeling Project-, Programma- en Procesmanagement (PPP) met ruim 150 collega’s pakt projecten en programma’s concreet op om onze ambities waar te maken. Dat doen we samen collega’s van andere afdelingen, inwoners, ondernemers en partners in de stad.

We zijn op zoek naar een projectmanager voor de volgende opdrachten:

  1. Binnensport accommodaties (afdelingen Vastgoed & MO)
    Meerdere afdelingen zijn betrokken bij het eigendom, beheer en exploitatie van binnensportaccommodaties, maar de rollen en verantwoordelijkheden (ook financieel) zijn intern diffuus. De betrokken (vier) afdelingen zijn de afdelingen Vastgoed (incl. onderwijshuisvesting), MO (sport), Stadsbeheer en vitale wijken en Services (met een rol voor het contractbeheer van de schoonmaak).

    Doel van de opdracht: Oplevering van een eindrapportage voor de stuurgroep, waarin de rollen en taken verbonden aan de binnensportaccommodaties die in eigendom zijn van de gemeente Zwolle zijn beschreven. Ook de wijze waarop wordt samengewerkt wordt, waarbij in de rapportage onderscheid wordt gemaakt in de rollen van eigenaar, verhuurder, huurder en beheerder(s) en waarbij er onder andere aandacht is voor de verantwoordelijkheden t.a.v. vervanging, onderhoud, inventaris en schoonmaak.
  2. Onderzoek geluidsoverlast IJsselallee (afdeling Leefomgeving & Mobiliteit)
    Het dossier geluidklachten IJsselallee heeft dit najaar prioriteit. Verdere ontwikkelingen in de stad kunnen mogelijke extra druk op de IJsselallee leggen. Aandacht voor de effecten hiervan en oog voor de betrokkenheid van de inwoners is noodzakelijk.
    Doel van de opdracht: Het opstellen van een concept procesvoorstel (half/eind september) te komen en het organiseren een werkbezoek (van het college/bestuur) aan de wijk.
  3. Permanente vrachtwagen locatie (afdeling Ruimte & Economie)
    Het voormalig ROVA-terrein op Voorsterpoort is in 2022 aangelegd en ingericht als tijdelijke parkeervoorziening voor vrachtwagens. In het najaar van 2024 is gestart met een onderzoek dat zich primair richt op het in kaart brengen van de opgave waar we voor staan wanneer deze tijdelijke voorziening voor vrachtwagen parkeren stopt. Dit heeft geleid tot twee potentieel geschikte locaties op Voorst. De wens is om nu de nodige vervolgonderzoeken te starten op de potentieel geschikte kavels, om zo te komen tot een keuze voor het meest wenselijke perceel voor een permanente oplossing voor het vrachtwagen parkeren. Een groot deel van de vrachtwagens die gebruik maakt van de voorziening zijn toeleveranciers van Scania. Ook de nieuwe locatie zal in nauw overleg met Scania en met financiering van Scania. Deze opdracht moet nu worden uitgevoerd, zodat er over 1,5 jaar daadwerkelijk een nieuwe locatie is aangewezen (eventueel aangekocht) en is ingericht als permanente vrachtwagenparkeerplaats met de bijbehorende voorzieningen, zoals de (toekomstige) mogelijkheid tot logistiek laden.

De projectleider is verantwoordelijk voor:

  • De algehele coördinatie, sturing en voortgang van de uitvoering van deze opdrachten;
  • Het opstellen en bewaken van planning, budget, kwaliteit en communicatie;
  • De integrale afstemming met interne teams zoals vastgoed, stadsbeheer, mobiliteit, leefomgeving en communicatie;
  • De afstemming en samenwerking met externe stakeholders (zoals de Provincie en Scania);
  • Het opleveren van volledige rapportages en/of plannen;
  • De rapportage aan en advisering van de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever over voortgang, besluitpunten en risico’s;
  • Het tijdig signaleren en beheersen van risico’s, afhankelijkheden en knelpunten in uitvoering en besluitvorming;
  • Opdrachtverlening en organisatie van de uitvoering.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. HBO+ werk/denk niveau
  2. Minimaal drie jaar werkervaring als projectleider binnen het fysiek domein
  3. Minimaal drie jaar werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke werkomgeving
  4. Ruime ervaring in het aansturen van een team
  5. Affiniteit met infrastructuur, logistiek, verkeer en/of vastgoed is een pré
  6. Kennis en/of ervaring met procesmanagement is een pré
  7. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal drie jaar werkervaring als projectleider binnen het fysiek domein
  2. Minimaal drie jaar werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke werkomgeving
  3. Minimaal drie jaar ervaring in het aansturen van een team
  4. Aantoonbare affiniteit met infrastructuur, logistiek, verkeer en/of vastgoed
  5. Aantoonbare ervaring in het samenwerken met externe stakeholders. Kennis en/of ervaring met procesmanagement

Competenties

  • Leidinggeven
  • Samenwerken
  • Organiseren, communiceren, prioriteren
  • Analytisch vermogen
  • Organisatie sensitiviteit
  • Resultaatgericht

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 12-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures