Projectmanager Ruimte & Vastgoed
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een Projectmanager Ruimte & Vastgoed voor 36 uur per week.Projectmanager Ruimte & Vastgoed Ontwikkeling
De afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling zoekt een resultaatgerichte projectmanager die complexe projecten binnen ruimtelijke en vastgoedthema’s effectief kan plannen, organiseren en leiden. Als projectmanager heb je affiniteit met programmamanagement en ben je verantwoordelijk voor het opzetten en leiden van (complexe) projecten binnen ruimtelijke- en vastgoed thema’s. Ben je een uitblinker in resultaatgericht werken, het effectief plannen en organiseren van complexe projecten? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Wat ga je doen?
- Je managet bouwprojecten van multidisciplinaire aard met een complex netwerk van betrokken partijen en soms lastige contractsituaties.
- Je beheert projecten met een maatschappelijk en politiek afbreukrisico op stedelijk en bestuurlijk niveau.
- Je zorgt ervoor dat het project de afgesproken resultaten behaalt, vanaf opdrachtverstrekking tot en met de oplevering. Dit doe je in samenspraak met de (interne) partijen die deze projecten beheren en realiseren.
- Je geeft sturing aan een project binnen de afgesproken kaders en signaleert afwijkingen op de oorspronkelijke planning, de beschikbare financiën of onvoorziene risico’s, gebruikmakend van instrumenten uit de P&C- cyclus.
- Je beheert de communicatie- en participatieaspecten van projecten effectief, waarbij je de gemeentelijke participatieladder zorgvuldig toepast.
Wie zijn wij?
Breda heeft grote ambities voor de toekomst. We willen zoveel mogelijk inwoners een fijn thuis bieden in een aangename woonomgeving. Onze economie bruist. We streven naar een omgeving die aantrekkelijk is qua bebouwing maar waar het ook goed vertoeven is. Met veel aandacht voor thema’s als klimaat, energie, water en groen willen we de stad verder ontwikkelen. Onze visie is dat Breda een stad in een park moet zijn, en dat willen we uitstralen: grenzeloos, gastvrij en groen.
Als projectmanager maak je deel uit van een team met project- en programmamanagers, projectplanners en projectondersteuners. Zo’n 40 medewerkers in totaal. Het is een team vol professionals, die met hart en ziel werken aan de ambitieuze ontwikkelopgaven opgaven van de stad. We houden van een goede sfeer, van samenwerken en we proberen collega’s zoveel mogelijk te binden aan het team.
Lees meer over de gemeente Breda op: https://www.werkenbijbreda.nl
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding in de richting van Bouwkunde, Vastgoedkunde, Civiele Techniek of vergelijkbaar
- Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring (in de afgelopen 10 jaar) als projectleider in de ontwikkeling van voor woningbouw, voorzieningen of bedrijven, (her)ontwikkeling van panden en gebieden
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring (in de afgelopen 10 jaar) als projectleider in de ontwikkeling van voor woningbouw, voorzieningen of bedrijven, (her)ontwikkeling van panden en gebieden
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van werken met faciliterende plannen en/of grondexploitaties, werken in een politiekgevoelige omgeving
- Uw kandidaat heeft ervaring met het begeleiden van publiek-private samenwerking (PPS) constructies binnen gebiedsontwikkeling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: samenwerking met ontwikkelaars, bedrijvenverenigingen of investeerders
- Uw kandidaat is op de hoogte van recente ontwikkelingen in ruimtelijke ordening, omgevingswet, stikstofbeleid, etc
- Kandidaat heeft ervaring met het adviseren van wethouders, gemeenteraad of directie over strategische keuzes binnen gebiedsontwikkeling
Competenties
- Conflictmanagement
- Daadkrachtig
- Resultaatgericht
- Verbindend
- Goede uitdrukking in woord en geschrift (in politieke context)- De data 27 en 28 augustus zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 14-08-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.