Senior adviseur onderzoek & statistiek
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente Arnhem is FlexIntens op zoek naar een Senior adviseur onderzoek & statistiek voor 36 uur per week.
Kennis van de stad, met de stad én voor de stad. Dat is waar we bij Team Onderzoek & Statistiek iedere dag aan werken.
Om tijdelijk een opengevallen positie op te vangen zijn wij op zoek naar een senior adviseur Onderzoek en Statistiek die onze interne ‘klant’ adviseert over evaluatie en monitoring van beleid en uitvoering. Daarnaast voer je ook zelf complexere kwalitatief en/of kwantitatief onderzoek uit. Hiermee werk je meestal samen met één van de andere 6 teamleden en/of het datateam.
- Je helpt de klant zijn onderzoeksvraag goed te formuleren., en hier concrete doelen en indicatoren voor monitoring en onderzoek uit te destilleren.
- Je vertaalt deze vanuit jouw kennis en ervaring naar concrete onderzoeksprojecten en -plannen.
- Je adviseert in brede zin over het benutten van bestaande kennis, onderzoeksopzetten en monitoringvraagstukken, waarbij je kijkt naar beschikbare expertises binnen en buiten de organisatie.
- Je voelt je verbonden met de thema’s in de stad en de wijken.
Je hebt minimaal 5 jaar onderzoekservaring die je helpt om snel projecten zelfstandig op te pakken. Je hebt eerder uitgebreide (beleids)evaluaties uitgevoerd en je weet wat daarbij komt kijken. Als projectleider bewaak je de voortgang van een onderzoeksproject: van voorstel tot eindproduct. Vanuit een adviserende rol help je collega’s van beleid en uitvoering om informatiegestuurd te kunnen werken, ook wanneer er nog geen concrete onderzoeks- of monitoringsvraag ligt.
Je houdt van samenwerken, je bent zorgvuldig en vindt het leuk om onderzoeksresultaten op een heldere manier te presenteren. Je werkt met collega's die nieuwsgierigheid, leergierigheid en zorgvuldigheid van groot belang vinden. Tot slot ben je een goede gesprekspartner.
Je versterkt het team Onderzoek & Statistiek (6 onderzoekers) dat tijdelijk met 1 onderzoeker minder werkt. Het team is onderdeel van de afdeling Informatie van de gemeente Arnhem en werkt nauw samen met het datateam, team informatiemanagement en team privacy & informatieveiligheid. Het team rapporteert aan het afdelingshoofd. In projecten stem je af met één van de twee strategisch adviseurs Onderzoek & Statistiek.
Voorbeelden van vraagstukken waar wij mee bezig zijn:
- Evaluatie uitvoering demonstratierecht
- Monitor Gezonde Leefomgeving
- Doorontwikkeling informatiegestuurd werken in de wijken
- Pilot wijknetwerken (binnen de transformatie zorg & welzijn)
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau gericht op kwantitatief onderzoek, bijvoorbeeld in sociale wetenschappen of bestuurswetenschap;
- Aantoonbaar kennis van en werkervaring met tools om data te bewerken, te analyseren en te visualiseren, zoals Excel en SPSS, evt. GIS en PowerBI;
- Aantoonbaar werkervaring met zelfstandig projectmatig werken;
- Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er.
Wensen:
- Erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal WO-niveau gericht op kwantitatief onderzoek, bijvoorbeeld in sociale wetenschappen of bestuurswetenschap, of gepromoveerd in deze richtingen;
- Aantoonbaar werkervaring opgedaan binnen een bestuurlijke organisatie op het gebied van Onderzoek en Statistiek c.q. informatiegestuurd werken;
- Aantoonbaar werkervaring binnen meerdere bestuurdlijke beleidsterreinen;
- Ervaring met breed adviserend (vanuit informatiegestuurd) werken;
- Aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
Competenties
- Accuratesse: Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.
- Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.
- Oordeelsvorming: Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-09-2025 tot 10:00 uur.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.