Senior Inkoopadviseur Sociaal domein
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een Senior Inkoopadviseur Sociaal domein voor 36 uur per week.De afdeling FIJ is op zoek naar een senior Inkoopadviseur Sociaal domein
Duur van de Opdracht16 juni tot 1 februari 2026 en flexibel 32-36 uur per week afhankelijk van de fase van de aanbestedingen.
AanleidingDe taakstelling van de gemeente in het sociaal domein is breed en omvat de verantwoordelijkheden voor de zorg en ondersteuning van inwoners. Dit omvat taken zoals jeugdzorg, werk en inkomen, en zorg aan langdurig zieken en ouderen. Gemeenten werken hierbij samen met maatschappelijke organisaties om ervoor te zorgen dat inwoners zelfstandig kunnen meedoen in de samenleving.
OpdrachtomschrijvingDe Opdrachtomschrijving bestaat uit verschillende onderdelen:
OpdrachtredenVanwege 3 aanbestedingen die voor het Sociaal domein tegelijkertijd opgestart/begeleid moeten worden op korte termijn is er sprake van piekwerkzaamheden. Het sociaal domein vraagt een andere manier van inkopen en daarom zijn we opzoek naar een inkoper die kennis heeft van het sociaal domein en deze inkoopexpertise in huis heeft.
Expertise/VakgebiedKennis van Europese aanbestedingen met het doorlopen van een open-house procedure, een SAS-procedure en ervaring met een afwijkingsbesluit binnen het sociaal domein. Kennis van ICT-applicaties die gebruikt worden ter ondersteuning van de uitvoering in het sociaal domein (Wmo).
Inhoud van de OpdrachtOp korte termijn adviseer en begeleid je in ieder geval drie recent opgestarte of binnenkort op te starten complexe Europese aanbestedingen. Je bent verantwoordelijk voor het inkoopadvies op de trajecten van voorbereiding en publicatie tot en met implementatie. Daarnaast zorg je voor kennisoverdracht m.b.t. inkopen in het Sociaal Domein aan het team Inkoop.
Aanbesteding Beschermd WonenEen aanbesteding van de beschermd, semi/intramurale woonvoorzieningen en een safehouse voor cliënten met een (complexe) zorgvraag. Deze aanbesteding betreft een SAS-procedure met een dialoogfase. De focus ligt bij het contracteren van zorgpartners op het aanscherpen van kwaliteitscriteria in de diverse percelen en het invoegen van extra flexibiliteit voor piekmomenten m.b.t. de dialoogfase.
Fasering:- Voorbereidingsfase
- Publicatie (TED & Mercell)
- Voorlopige gunning
- Definitieve gunning
- Begeleiding implementatie
Doorlopende open-house procedure voor ambulante Wmo-ondersteuning, gericht op flexibiliteit in contractering van nieuwe aanbieders. Er is geen vaste inschrijftermijn; publicatie blijft continu geopend, met periodieke evaluatie en gunning.
Fasering:- Publicatie (open house): Is gestart op 23 April 2025.
- Toelatingsbesluit: 15 juli 2025
- Definitieve gunning: doorlopend, na iedere ronde
- Begeleiding implementatie: vanaf toelatingsbesluit.
Aanbesteding van een applicatie (“Gripvol”) voor team sociale zaken, om zelfstandig te bepalen of een onderneming levensvatbaar is. Waarbij dataverzameling uit bestaande Elektronisch cliëntendossier, gebruiksvriendelijkheid en borging van privacywetgeving belangrijke aspecten zijn van deze inkoop. Deze wordt met afwijking 1 op 1 gegund.
Fasering:- Voorbereidingsfase:
- Publicatie (TED & Mercell)
- Voorlopige gunning
- Definitieve gunning
- Begeleiding implementatie
Aan het einde van de opdrachten heb je:
- Startgesprekken gevoerd met de lijnafdelingen binnen SED;
- Adviesgesprekken met lijnafdelingen binnen SED om te komen tot een Pve;
- Heb je een correcte afwijkingsprocedure gevolgd en een afwijkingsbesluit inkoop opgeleverd.
- Afgeronde aanbestedingen: Elke aanbesteding heeft alle fases doorlopen en als resultaat zijn de opdrachten gegund en ligt er een getekende overeenkomst;
- Je hebt minimaal 2 informatiebijeenkomsten gehouden waarin je zorgt voor kennisoverdracht voor het team Inkoop & subsidies m.b.t. inkopen in het sociaal domein.
- Als de opdracht daarom vraagt stem je af binnen het domein of de afdeling FIJ.
- De afstemming met opdrachtgever zal minimaal 1 x per maand plaats vinden over de voortgang van de 3 aanbestedingen en de op te leveren producten.
- Je hebt een ‘stevige’ persoonlijkheid: Je luistert goed, kijkt in de spiegel en neemt vervolgens zelfstandig beslissingen.
- Je doorziet en speelt in op relevante (bv. politiek-bestuurlijk relevante of maatschappelijke) ontwikkelingen en vertaalt dit in concreet handelen.
- Je speelt proactief in op wensen en behoeften van interne klanten en betrekt anderen daarbij als dat nodig is.
- HBO werk- en denkniveau; bij voorkeur richting Rechten met leergang aanbestedingsrecht voor juristen.
- Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als (juridisch) adviseur/ beleidsmedewerker/ coördinator binnen het sociaal domein, waarvan minimaal 3 jaar ervaring met complexe aanbestedingstrajecten als inkoopadviseur.
- Kennis van Europese aanbestedingen met het doorlopen van een open-house procedure, een SAS-procedure en ervaring met een afwijkingsbesluiten binnen het Sociaal domein.
- Meer dan 10 jaar ervaring met complexe projecten in het sociaal domein, waarvan minimaal 3 jaar ervaring als inkoop adviseur binnen het sociaal domein.
- Ervaring met WMO, met name beschermd wonen, huishoudelijke ondersteuning, dagbesteding en daarbij behorende ICT-componenten.
De opdracht die je gaat vervullen is voor het Team Inkoop. Als senior Inkoopadviseur Sociaal Domein zorg je ervoor je ervoor dat de gemeente Breda efficiënt, rechtmatig en doelmatig inkoopt. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
- Kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als (juridisch) adviseur/ beleidsmedewerker/ coördinator binnen het sociaal domein, waarvan minimaal 3 jaar ervaring met complexe aanbestedingstrajecten als inkoopadviseur
- Kandidaat heeft kennis van Europese aanbestedingen met het doorlopen van een open-house procedure, een SAS-procedure en ervaring met een afwijkingsbesluiten binnen het Sociaal domein
- Kandidaat heeft meer dan 10 jaar ervaring met complexe projecten in het sociaal domein, waarvan minimaal 3 jaar ervaring als inkoop adviseur binnen het sociaal domein
- Kandidaat heeft ervaring met WMO, met name beschermd wonen, huishoudelijke ondersteuning, dagbesteding en daarbij behorende ICT-componenten
- Kandidaat moet kunnen starten op de aangegeven startdatum
Wensen:
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding bij voorkeur richting Rechten met leergang aanbestedingsrecht voor juristen
Competenties
- Zelfstandigheid
- Luistervaardigheid
- Strategisch inzicht
- Analytisch vermogen
- Proactiviteit
- Communicatieve vaardigheden De datum 11-6-2025 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 06-06-2025 om 9:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.