Senior Juridisch Adviseur Parkeren
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Nijmegen is FlexIntens op zoek naar een Senior Juridisch Adviseur Parkeren voor 24 tot 36 uur per week.Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Organisatie Opdracht De productgroep Parkeren is een van de productgroepen van de afdeling Stadsbeheer. De productgroep staat o.a. aan de lat voor de uitvoering van de Parkeervisie, het verstrekken van parkeer- en bezoekersvergunningen, abonnementen, ontheffingen, parkeergaragebeheer en adviseert over parkeeroplossingen in ontwikkelgebieden in de stad. Ook de Verkeersmanagementcentrale en RTC, de Regionale Toezicht Centrale, en fietsparkeren vallen onder deze productgroep. Voor de uit de taken van de productgroep voortvloeiende juridische vraagstukken en ondersteuning zijn we per direct op zoek naar een (senior) juridisch adviseur Parkeren. Als (senior) juridisch adviseur Parkeren heb je een adviesrol in de ontwikkeling van mobiliteitsbeleid (bijvoorbeeld ten aanzien van mobiliteitsprojecten zoals de autoluwe binnenstad) en adviseer je de wethouder t.a.v. casuïstiek. Daarnaast stel je parkeerverordeningen en aanwijzingsbesluiten op, handel je WOO-verzoeken af (Wet Open Overheid, voorheen WOB-verzoeken) en ben je betrokken bij aanbestedingstrajecten en contracten die binnen de productgroep een rol spelen. Ook zorg je voor een geruisloze afwikkeling van klachten die in brede zin met parkeren te maken hebben. De nadruk in de rol ligt op het meedenken in de ontwikkeling van beleid en verordeningen en klachtenafhandeling en handhaving. De (senior) juridisch adviseur Parkeren werkt zelfstandig en maakt binnen bureau Dienstverlening onderdeel uit van de productgroep Parkeren, die inhoudelijk wordt aangestuurd door de producteigenaar. Je werkt nauw samen met de collega’s uit de productgroep Parkeren, de productgroep Verkeersmanagement en andere collega’s binnen Stadsbeheer om het werk gedaan te krijgen. Ook met beleidsadviseurs Mobiliteit van de afdeling Stadsontwikkeling, die je gevraagd en ongevraagd adviseert, heb je nauw contact. Met de collega’s van Juridische Zaken kun je inhoudelijk sparren. Daarom ben je een echte teamspeler die relaties goed onderhoudt en de juiste verbanden ziet en legt, binnen de afdeling maar ook daarbuiten. Je weet dus goed wie je wanneer en waarvoor nodig hebt. Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd: Eisen: Wensen:
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Afdeling Stadsbeheer faciliteert een leefbare en toekomstbestendige openbare ruimte! We dragen zorg voor het gebruik, beheer en onderhoud van de stad van vandaag en morgen en leveren hiermee een bijdrage aan de grote opgaven van Nijmegen. De groei van de stad, technologische innovaties, veranderend gebruik van de openbare ruimte en financiële kaders vragen om een organisatie die snel kan schakelen. Waarbij duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is. Kennis wordt gedeeld en we kijken vooruit.Functie eisen
Competenties
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-12-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 tot 36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.