Terug naar overzicht

Senior Online manager Communicatie en Gedrag, Programma GoedopWeg

Functie omschrijving

Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Senior Online manager Communicatie en Gedrag, Programma GoedopWeg voor 36 uur per week.

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Goedopweg maakt Utrecht duurzaam bereikbaar. De regio is hét knooppunt van Nederland. Iedere dag reizen er meer dan een miljoen mensen. Wij helpen die drukte in goede banen te leiden.

Want iedereen die zich in Utrecht wil verplaatsen – of dat nu is voor werk, wonen, studie of recreatie – moet dat makkelijk en prettig kunnen doen. En bovendien op een manier die de kwaliteit van leven beter maakt.

Dus: minder in de auto, méér op de fiets en in het ov. Minder drukte in de spits, méér spreiding over de dag. Met vernieuwende, praktische en slimme oplossingen dragen we bij aan een bereikbare, gezonde en duurzame toekomst voor de regio Utrecht. Om dat goed te doen, zorgen we dat we het overzicht hebben over alle mobiliteit in de regio. Wij werken zo veel mogelijk op basis van data en hebben inzicht in de oorzaken van de drukte. We weten wat de knelpunten zijn en de kansen voor verbetering. En vooral: wie we nodig hebben om die kansen te pakken. Vervoerders en werkgevers. Bewoners en winkeliers. Scholen en universiteiten. Ouders en sportclubs. We brengen mensen samen die kunnen helpen bij een oplossing. Want alleen samen werkt het écht.

De organisatie
Goedopweg is een samenwerking tussen de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We zijn onderdeel van het programma U Ned. Daarin werken rijk, provincie en gemeenten samen aan maatregelen voor de regio Utrecht op het gebied van wonen, werken, bereikbaarheid en leefbaarheid.

Jij gaat werken in het team Communicatie en Gedrag, met acht collega's. Het team bestaat naast jouzelf uit een (gedrags-)campagnemanager, drie (project)communicatieadviseurs, een online marketeer, een communicatiemanager en een junior communicatiemedewerker. Met het team verzorgen we alle communicatie die nodig is om impact te maken met onze projecten en de gewenste gedragsverandering te realiseren. Dit doen we veelal in samenwerking met gespecialiseerde bureaus, maar ook soms zelf in huis.

Rolbeschrijving: Senior Online Manager bij Goedopweg

Strategisch, verbindend en digitaal sterk
Als Senior Online Manager geef jij richting aan de digitale koers van GoedopWeg. Je zet onze duurzame mobiliteitsdoelen kracht bij met slimme campagnes, sterke online klantreizen en datagedreven keuzes. Je stuurt een team van specialisten aan, werkt nauw samen met externe bureaus en bewaakt de kwaliteit en samenhang van alles wat we online vertellen.

Wat ga je doen?

Jij bent strategisch en uitvoerend verantwoordelijk voor onze online presentatie:

  • Je ontwikkelt en bewaakt de digitale strategie en vertaalt deze naar concrete acties;
  • Je stuurt je team aan (inclusief (medewerkers van) externe bureaus) en zorgt voor samenhang in campagnes, websites, social media en e-mail;
  • Je verbindt gedragskennis met digitale uitvoering en zorgt dat alles wat we doen mensen echt in beweging brengt;
  • Je monitort KPI’s, beheert onze data en zorgt dat inzichten leiden tot verbetering;
  • Je werkt met tools als Spotler, Prepr, GA4 en Involve.me. Uitvoering ligt vaak bij collega’s, maar jij overziet het geheel.

Ervaring en kennis

  • Je hebt hbo- of wo-werk- en denkniveau;
  • Je hebt minstens 7 jaar ervaring in onlinecommunicatie en minimaal 5 jaar in e-mailmarketing en dataverzameling;
  • Je hebt ruime ervaring met data-analyse, e-mailmarketing en contentbeheer. Je weet hoe je digitale campagnes kunt opzetten, automatiseren en optimaliseren met behulp van verschillende online marketingtools en CMS-systemen;
  • Je kent de wereld van websites, social media, datastatistieken en klantinteracties van binnen en van buiten;
  • Je weet hoe je digitale middelen inzet om gedrag te beïnvloeden en duurzame keuzes te stimuleren.

Vaardigheden

  • Je hebt een scherpe visie op online marketing en weet die te vertalen naar concrete plannen en campagnes;
  • Je bent sterk in het aansturen van bureaus, bouwen aan klantreizen en ontwikkelen van conversiegerichte content;
  • Je stuurt op cijfers, interactie en impact – en vertaalt data moeiteloos naar verbeteracties en/of dashboards;
  • Je houdt het overzicht, schakelt makkelijk tussen strategie en uitvoering en weet hoofd- van bijzaken te scheiden.

Persoonlijke eigenschappen

  • Zelfstandig en ondernemend: je wacht niet af, maar onderneemt actie;
  • Creatief en analytisch: je bedenkt én onderbouwt;
  • Organisatorisch sterk: je houdt meerdere lijnen in de lucht behoudt de regie;
  • Sociaal en collegiaal: je werkt graag samen en weet anderen mee te nemen in je plannen.

En last but not least:
Jij weet ons in een gesprek moeiteloos te overtuigen van al het bovenstaande.

Waarom GoedopWeg?

Bij GoedopWeg werk je aan concrete oplossingen voor grote maatschappelijke uitdagingen. We maken de regio Utrecht bereikbaar en leefbaar – samen met overheden, werkgevers en reizigers. We zijn positief, slim, actiegericht en altijd op zoek naar wat wél werkt. Je werkt in en samen met een betrokken team met veel ruimte voor initiatief, groei en samenwerking.

Praktisch

  • Standplaats: Utrecht (We werken hybride werken met maandag als vaste samenwerkdag in Utrecht).
  • Uren: 32-36 uur per week.

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met onlinecommunicatie
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met e-mailmarketing en dataverzameling
  4. Uiterlijk beschikbaar per 15 januari 2026
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met data analyse
  2. Aantoonbare werkervaring met het opzetten van digitale campagnes, benoem duidelijk welke campagnes je hebt opgezet
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager/leider binnen de overheid

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Organisatiesensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerken
  • Klantgerichtheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 03-12-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures