Terug naar overzicht

Senior procesmanager Strategisch Bosbeleid

Functie omschrijving

Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Senior procesmanager Strategisch Bosbeleid voor 16 tot 20 uur per week.

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
In opdracht van het team Behoud en Ontwikkeling Natuurgebieden werk jij, als procesmanager, samen met het Bosteam aan de uitvoering van de ambities uit het Strategisch bosbeleid. Tegelijkertijd komen belangrijke ontwikkelingen en transities in het landelijk gebied razendsnel op ons af. De Bossenstrategie maakt daar ook deel vanuit. Als procesmanager Strategisch bosbeleid werk je aan en ben je verantwoordelijk voor de volgende zaken:

  • Je coördineert, bewaakt en rapporteert over de uitvoering en voortgang van het Strategisch bosbeleid waarbij je verantwoordelijk bent voor de werkzaamheden die binnen het Bosteam worden uitgevoerd.
  • Je vervult de rol van gemandateerd opdrachtgever voor een aantal deelopgaven (zoals agroforestry, landschapselementen en coördinatie natuuropgave.
  • Je geeft strategisch beleidsadvies, bewaakt de hoofdlijnen en de integrale verbinding met andere beleidsdoelen en – uitvoering.
  • Je onderzoekt nu het uitvoeringsprogramma er ligt op welke manier realisatie hiervan aangestuurd kan worden.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bos en natuurbeheer, milieukunde of land- en watermanagement
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als procesmanager bij een overheidsorganisatie
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering- en beleidsuitvoering bij een overheidsorganisatie
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met het landelijk en Europese beleidsontwikkelingen van natuur en het landelijk gebeid
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het coördineren van werkzaamheden en het begeleiden van een team
  3. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijk besluitvorming in complexe, interbestuurlijke projecten

Competenties

  • Politiek-bestuurlijk sensitief, met een goed gevoel voor rolverdeling en institutionele verhoudingen
  • In staat om snel overzicht te creëren in diffuse processen en bevoegdheden te verhelderen
  • Denkt strategisch, maar is ook pragmatisch als het gaat om het vinden van oplossingen
  • Sterk in vastleggen en borgen van afspraken, zowel ambtelijk als bestuurlijk
  • Kan goed schakelen tussen inhoud en proces
  • Werkt enthousiasmerend, weet verschillende organisaties mee te krijgen en door te pakken

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 02-12-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 20 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures