Senior Strategisch Inkoopadviseur (Aanbestedingsspecialist)
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Overig
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Universiteit van Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Senior Strategisch Inkoopadviseur (Aanbestedingsspecialist) voor 24 uur per week.
Als Senior Strategisch Inkoopadviseur draag je dagelijks bij aan en ben je een belangrijke schakel in onze inkoopfunctie. Met een scherp oog voor detail werk je zelfstandig de inkoopstrategie uit, adviseer je onze interne stakeholders, sta je in verbinding met de markten voert complexe aanbestedingstrajecten van begin tot eind uit. In jouw aanpak heb je steeds oog voor de context, stuurt bij waar nodig en je bent flexibel en oplossingsgericht.
Onze organisatie bestaat uit verschillende faculteiten en ondersteunende diensten, elk met hun eigen realiteit en inkoopbehoefte. Met de implementatie van SAP Ariba en het aantrekken van een Procurement Business Analyst zetten we stappen om met onze stakeholders op basis van data in gesprek te gaan en de volwassenheid van onze functie verder te ontwikkelen. Je kunt dus je hart ophalen als je energie krijgt van het optimaliseren en verder uitbouwen van ons stakeholdermanagement.
Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden op een rijtje zijn:
- Het van begin tot eind zelfstandig begeleiden van (Europese) aanbestedingen en (meervoudige) onderhandse offertetrajecten. Meer specifiek gaat het in elk geval om 2 Europese aanbestedingstrajecten, namelijk Eten & Drinken en ICT Inhuur;
- adviseren over de aanbesteding van inhuurvraagstukken; dit betreft zowel individuele cases alsook het interne inhuurproces;
- adviseren over complexe inkoopvraagstukken;
- meebouwen aan de ontwikkeling van ons team en de inkoopfunctie, met de nadruk op stakeholdermanagement en ontwikkeling van de inkoopfunctie;
- het adviseren van stakeholders over aanbestedingsrechtelijke- en inkoopvraagstukken, zowel mondeling als schriftelijk.
Standplaats voor deze positie is de Hogehilweg te Amsterdam, reizen tussen locaties maakt mogelijk deel uit van de rol (binnen Amsterdam en reisbewegingen op basis van OV). Hybride werken maakt standaard onderdeel uit van deze rol; invulling in onderling overleg met de Teamleider.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen geformuleerd:
- Afgeronde bachelor of master opleiding in een relevante richting
- Ten minste 5 jaar aantoonbare ervaring met de zelfstandige (proces-) begeleiding van complexe Europese aanbestedingen;
- Aantoonbare kennis van en ervaring met het adviseren over vraagstukken binnen de categorie inhuur;
- Ervaring met het verbeteren en optimaliseren van het (interne) inkoopproces voor tijdelijke en/of projectmatige inhuur is een pré;
- Uitstekende adviesvaardigheden en een bestaand trackrecord ten aanzien van de analyse, beoordeling en het formuleren van pragmatische oplossingsrichtingen voor complexe inkoop- en aanbestedingsvraagstukken;
- Bewezen succesvol in het creëren van draagvlak inzake de structurele borging van thema’s zoals rechtmatigheid, doelmatigheid en het bredere organisatiebelang centraal stellen bij betrokken stakeholders.
Competenties
- Klantvriendelijk en klantgericht;
- Flexibel in benadering en aanpak;
- Pragmatisch in uitvoering;
- Communicatief sterk en een goede sparringpartner op het niveau van de gesprekspartner;
- Nieuwsgierig en leergierig.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-06-2025 tot 08:00 uur.
Gewenst aantal uren
24 uur per week, in samenspraak flexibel in te delen en op te schalen als nodig.
Hybride werken is standaard.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.