Terug naar overzicht

Senior vergunningverlener evenementen

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Binnenweg 26, Staphorst

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Staphorst is FlexIntens op zoek naar een Senior vergunningverlener evenementen voor 32 tot 36 uur per week.

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht

Als ervaren vergunningverlener evenementen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen, coördineren en verlenen van vergunningen voor uiteenlopende evenementen binnen onze gemeente. Je speelt een sleutelrol in het waarborgen van veiligheid, leefbaarheid en naleving van wet- en regelgeving. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan het verbeteren van interne processen én ondersteun je bij de ontwikkeling van toekomstgericht evenementenbeleid.

Wat ga je doen als ervaren vergunningverlener evenementen?

  • Beoordelen en behandelen van aanvragen: Je beoordeelt en behandelt aanvragen voor evenementenvergunningen, van risico-inschatting tot uiteindelijke vergunningverlening.
  • Risicoanalyses opstellen: Je stelt risicoanalyses op en zorgt voor een zorgvuldige afweging van belangen op het gebied van openbare orde, veiligheid, gezondheid en milieu.
  • Onderhouden van contact: Je onderhoudt intensief contact met interne en externe partners, zoals politie, brandweer, GHOR, organisatoren en collega’s van andere afdelingen.
  • Bewaken van volledigheid: Je bewaakt de volledigheid van aanvragen en zet tijdig adviezen uit naar betrokken deskundigen.
  • Signaleren van knelpunten: Je signaleert knelpunten in het vergunningenproces en initieert en implementeert verbeteringen om de dienstverlening efficiënter en effectiever te maken.
  • Bijdrage aan beleidsontwikkeling: Je levert een inhoudelijke bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van evenementen en vergunningverlening, bijvoorbeeld door het aandragen van praktijkervaring en verbetervoorstellen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Aantoonbare werkervaring met de APV en bijzondere wetten (Bibob)
  3. Kandidaat is uiterlijk 1 augustus 2025 (eerder mag) voor 32 uur per week beschikbaar
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met IJvi software
  2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener evenementen bij een gemeente
  3. Maximale reisafstand woon-werk 50 km rondom Staphorst
  4. Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen op het gebied van vergunningverlening

Competenties

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Je hebt een creatieve persoonlijkheid en bent initiatiefrijk. Daarnaast heb je een proactieve houding en ben je stressbestendig. Je kunt makkelijk schakelen tussen de diverse werkzaamheden en projecten zonder daarbij het overzicht te verliezen
  • Klant- en servicegerichte houding: je bent toegankelijk in het contact en bereid om voor de klant een optimaal resultaat te bereiken
  • In staat om je eigen werk goed te organiseren met uitstekende planningsvaardigheden
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als in geschrift

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-06-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures