Stedelijk projectleider Winkelgebieden (2 fte)
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Stedelijk projectleider Winkelgebieden (2 fte) voor 16 uur per week.Opdrachtomschrijving
Winkelgebieden zijn sterk in verandering door onder andere stijgende online verkopen en de komst van steeds meer aanbod van eten en drinken. Risico’s als eentonig aanbod, leegstand en verlies van aantrekkelijkheid nemen toe. Om grip te krijgen op de winkelstraten en de veranderingen is het ontwikkelen van netwerken en samenwerkingsverbanden tussen het lokale MKB, vastgoedeigenaren en de gemeente essentiëler dan ooit. Deze samenwerking krijgt vorm in de Straatgerichte Aanpak Aantrekkelijke Winkelgebieden (SGA). Per straat bouwen we aan een publiek-privaat netwerk om het unieke karakter van een winkelstraat of -gebied vast te houden, te versterken of terug te winnen.
De gemeente zoekt twee stedelijk projectleiders die binnen deze aanpak als een onafhankelijke schakel tussen de partijen opereren. De projectleiders hebben veel vrijheid om de opdracht in te vullen, mits alle werkzaamheden worden bijgehouden via actielijsten en ambitie- en activiteitenplannen. Eén keer per week vindt overleg plaats met de vaste contactpersoon bij de gemeente over alle lopende straten en pleinen. Er vindt nauwe samenwerking plaats met de Biz of de ondernemersvereniging van de winkelstraat, met de straatmanager, het gebiedsteam, de wijkagent en diverse disciplines binnen de gemeente.
De opdracht gaat 1 december van start en loopt tot eind 2026 voor gemiddeld 16 uur per week (per projectleider). In eerste instantie wordt een overeenkomst aangegaan tot aan 1 april 2026 met de mogelijkheid tot verlenging. Aan het einde van de looptijd ligt er per deelnemende straat (circa 15 straten) een ambitieplan inclusief activiteiten, waarvan er minimaal twee in uitvoering zijn. Daarnaast heeft de helft van de straten een identiteitstraject doorlopen, inclusief nadere uitwerking. Minimaal drie keer per jaar wordt voor elke straat een actuele blauwdruk opgeleverd, met de precieze invulling van de panden in de winkelstraat.
Werkzaamheden
- Je overlegt op locatie met de straatmanager en de gebiedsmakelaar over de ontwikkelingen in de winkelstraat. Jij bent de voorzitter van het overleg en zorgt dat duidelijk wordt wat de acties zijn en wie wat gaat doen;
- Je belt een makelaar voor een leegstaand pand, waar jij mogelijk een goede invulling voor weet;
- Je adviseert vanuit jouw kennis en praktijkervaring een gemeentelijke werkgroep die zich bezighoudt met monocultuur;
- Je bereidt een avond voor waarin je met ondernemers aan het werk gaat om de identiteit van de straat naar boven te halen;
- Je maakt een brochure met daarin een gewenst ondernemersprofiel van een straat: welk type ondernemer past hier en welk aanbod kan de straat goed gebruiken?
- Je loopt een ronde met de gebiedsbeheerder en overlegt welke verbeteringen in het gebied nodig zijn en wat gemeente en ondernemers beide kunnen doen;
- Je schuift aan bij de bestuurder van een stadsdeel om de ontwikkelingen in de winkelstraten te bespreken;
- Je zet acties en ambities van een winkelstraat om, in een mooi vormgegeven A3-document. Ook werk je de website bij.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met ondernemen en ondernemerscollectieven in winkelgebieden in een G4-gemeente
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met werken in of voor een G4-gemeente
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met gebiedsgericht werken
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met ruimtelijk-economische vraagstukken
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van Amsterdam en een breed netwerk in te zetten om resultaten te behalen voor de stad
Competenties
- [Initiatief] [Gevorderd niveau]
- [Inventiviteit] [Gevorderd niveau]
- [Omgevingsbewustzijn] [Gevorderd niveau]
- [Samenwerken] [Gevorderd niveau]
- [Resultaatgerichtheid] [Gevorderd niveau]
- [Conflicthantering] [Gevorderd niveau]
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-10-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
16 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.