Stedelijk projectleider Winkelgebieden
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Stedelijk projectleider Winkelgebieden voor 30 tot 32 uur per week.Opdrachtomschrijving
Winkelgebieden zijn sterk in verandering, door o.a. online verkoop en de komst van steeds meer aanbod van eten en drinken. Om grip te krijgen op de winkelstraten en de veranderingen is het ontwikkelen van netwerken en samenwerkingsverbanden tussen het lokale MKB, vastgoedeigenaren en de gemeente essentieel. Deze samenwerking krijgt vorm in de Straatgerichte Aanpak Aantrekkelijke Winkelgebieden (SGA). Hierin wordt een publiek-privaat netwerk opgebouwd om het unieke karakter van een winkelstraat of -gebied vast te houden, te versterken of terug te winnen. De gemeente zoekt een projectleider die als een onafhankelijke schakel tussen deze partijen opereert. De onafhankelijke positie maakt dat dit geen reguliere werkzaamheden betreft.
De opdracht gaat begin oktober van start en loopt tot eind 2026 voor gemiddeld 32 uur per week. In eerste instantie wordt een overeenkomst aangegaan tot aan 1 april 2026 met de mogelijkheid tot verlenging. Aan het einde van de looptijd ligt er per deelnemende straat (circa 15 straten) een ambitieplan inclusief activiteiten, waarvan er minimaal twee in uitvoering zijn. Daarnaast heeft de helft van de straten een identiteitstraject doorlopen, inclusief nadere uitwerking. Minimaal drie keer per jaar wordt voor elke straat een actuele blauwdruk opgeleverd, met de precieze invulling van de panden in de winkelstraat.
De projectleider heeft veel vrijheid om de opdracht in te vullen, mits alle werkzaamheden worden bijgehouden via actielijsten en de ambitie- en activiteitenplannen. Eén keer per week vindt overleg plaats met de vaste contactpersoon bij de gemeente over alle lopende straten. Er vindt nauwe samenwerking plaats met de Biz of ondernemersvereniging van de winkelstraat, de straatmanager, het gebiedsteam, de wijkagent en diverse disciplines binnen de gemeente.
Werkzaamheden
- Je bent de schakel tussen de publieke en de private partijen die onderdeel zijn van de samenwerking;
- Je bent verantwoordelijk voor het opzetten, aansturen en onderhouden van een kernteam per straat met straatmanager, gebiedsmakelaar en aanvullende expertise;
- Van het kernteam weet jij een doel- en resultaatgericht team maken dat op den duur zonder externe projectleiding functioneert;
- Je kunt verschillende belangen op tafel samenbrengen en van daaruit komen tot gezamenlijke ambitie en acties;
- Je bent bereid je kennis en ervaring vanuit de lopende straten uit te wisselen op stedelijk niveau;
- Je werkt mee aan het ontwikkelen van communicatiemiddelen die de aanpak en behaalde resultaten goed over het voetlicht brengen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met ondernemen en ondernemerscollectieven in winkelgebieden in een G4-gemeente
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een G4-gemeente
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met gebiedsgericht werken
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met ruimtelijk-economische vraagstukken
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van Amsterdam en een breed netwerk in te zetten om resultaten te behalen voor de stad
Competenties
- Samenwerken - Gevorderd niveau
- Conflicthantering - Gevorderd niveau
- Initiatief - Gevorderd niveau
- Omgevingsbewustzijn - Gevorderd niveau
- Overtuigingskracht - Gevorderd niveau
- Vasthoudendheid - Gevorderd niveau
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 04-08-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
30 tot 32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.