Terug naar overzicht

Subsidieadviseur Sociaal Domein

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Claudius Prinsenlaan 10, Breda

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een Subsidieadviseur Sociaal Domein voor 36 uur per week.

Subsidieadviseur Sociaal Domein

Wil jij bijdragen aan duidelijk en toegankelijk subsidieadvies in Breda binnen het sociaal domein?

Je bent een betrokken adviseur die staat voor jouw advies en denkt in oplossingen, met oog voor samenwerking en resultaat. Als subsidieadviseur ben jij een onmisbare schakel in het subsidieproces. Je adviseert collega’s en subsidiepartners, beoordeelt aanvragen en zorgt samen met je team voor een soepel en helder verloop van het subsidieproces. Je denkt actief mee over hoe we subsidies makkelijker kunnen maken voor aanvragers én behandelaars. Ben jij de verbinder die graag samenwerkt, initiatief toont en energie krijgt van resultaat boeken?

Wat ga je doen?

Je adviseert collega’s en subsidiepartners binnen het sociaal domein over subsidieregelingen, aanvragen en verantwoordingen. Daarbij toets je subsidieaanvragen op tijdigheid, volledigheid en subsidiemogelijkheden en behandel je aanvragen en verantwoordingen. Op basis van jouw kennis en ervaring geef je zowel gevraagd als ongevraagd advies. Kortom:

  • Je voert gesprekken met subsidiepartners om afstemming en duidelijkheid te krijgen.
  • Je stelt subsidiebeschikkingen op met behulp van formats.
  • Je bewaakt samen met de subsidiecoördinator het subsidieproces en zorgt voor een tijdige en volledige afhandeling van dossiers.
  • Je ontwikkelt formats voor begrotingen, rapportages en zorgt voor toegankelijke formulieren en heldere teksten.
  • Je denkt actief mee over verbeteringen in het subsidieproces en de bijbehorende systemen.

Collega aan het woord
"Bij de gemeente Breda krijg ik de vrijheid en het vertrouwen om nieuwe ideeën in te brengen, terwijl ik samen met fijne collega's werk aan afwisselende projecten die echte impact maken voor Breda".

Wat vragen wij?

Als ervaren subsidieadviseur weet jij als géén ander waar je naar moet kijken en wie je moet betrekken voor een vloeiend subsidieproces. Naast ruime ervaring als subsidieadviseur gebruik je daarnaast jouw specifieke ervaring binnen het sociaal domein om zowel interne als externe stakeholders aangelijnd te houden. Verder herken je jezelf terug in het volgende profiel:

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 tot 5 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie.
  • Je kunt subsidieaanvragen en verantwoordingen (financieel) beoordelen.
  • Je leest en bespreekt begrotingen en accountantsverklaringen met subsidiepartners.
  • Je bent in de gelegenheid om minimaal twee dagen per week op locatie te werken, bij voorkeur op maandag en donderdag op het Stadskantoor in Breda.
  • Je communiceert helder, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je toont initiatief en komt met vernieuwende ideeën.
  • Je werkt goed samen in een veranderende omgeving en functioneert ook zelfstandig.
  • Je toont eigenaarschap en bent verantwoordelijkheidsbewust.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.

Wie zijn wij?

Het subsidiebureau is een hecht en groeiend team binnen Financiën, Inkoop en Juridische Zaken. We werken nauw samen met subsidieadviseurs, beoordelaars, beleidsadviseurs en andere afdelingen. Er is ruimte voor jouw ideeën en we streven naar één integraal en duidelijk subsidieadvies. Op maandag en donderdag zijn we op kantoor, maken we tijd voor overleg en een gezamenlijke wandeling. We helpen elkaar, waarderen elkaars inzet en werken met humor én scherpte samen aan oplossingen.

Lees meer over de Gemeente Breda hier.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis
  2. Uw kandidaat gaat akkoord om minimaal twee dagen per week op locatie te werken, bij voorkeur op maandag en donderdag op het Stadskantoor in Breda
  3. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een adviseursrol met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie
  4. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  5. Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met uitgaande subsidies binnen een overheidsorganisatie
  6. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie
  2. Uw kandidaat heeft ervaring met het afhandelen van subsidies in een zaaksysteem, bij voorkeur Djuma

Competenties

  • Kandidaat is communicatief vaardig
  • Kandidaat toont initiatief en is in staat om met vernieuwende ideeën te komen
  • Kandidaat kan goed samenwerken in een veranderende omgeving en functioneert ook zelfstandig
  • Kandidaat toont eigenaarschap en is verantwoordelijkheidsbewust. De week van 21 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 17-07-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures