Teammanager Informatievoorziening en ICT
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant is FlexIntens op zoek naar een Teammanager Informatievoorziening en ICT voor 36 uur per week.Wil jij als teamleider een sleutelrol vervullen in de digitale toekomst van de OMWB? Ben jij een ervaren en energieke professional met een scherpe blik op informatievoorziening, stevige leiderschapskwaliteiten en een duidelijke visie op IV/IC? Én ben je in staat leiding te geven aan een team van hoogopgeleide specialisten? Dan zoeken we jou!
Jouw rol
Als teammanager ben je eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de werkzaamheden binnen jouw team. Je maakt resultaatafspraken met de medewerkers van je team, stuurt daarop en schept de randvoorwaarden om de beoogde resultaten te behalen. Daarbij is het versterken van een cultuur van samenwerking, omgevingssensitiviteit en ontwikkelingsgerichtheid essentieel.
Je team
Team Informatievoorziening (IV & ICT) is onderdeel van de afdeling bedrijfsvoering en richt zich op het beheren en versterken van de basis van de OMWB brede informatievoorziening, waaronder de doorontwikkeling van belangrijke OMWB-applicaties, Cloud-werkplekken en de (documentaire) informatievoorziening. Informatievoorziening krijgt meer en meer een prominente rol in de gehele keten en heeft als taak de data gedreven visie en I-visie van OMWB te waarborgen.
Jouw rol als teammanager IV
In deze rol stuur je een team aan dat opereert op het snijvlak van Bedrijfsvoering en Uitvoering. Het team IV bestaat uit diverse subteams waaronder Functioneel Beheer, Business Intelligence (management, analisten & engineers), Beheer Bedrijvenbestand, GIS/GEO en RPA. Met ongeveer 20 professionals werk je indirect aan een veilige en schone leefomgeving. Jij zorgt ervoor dat je team optimaal kan functioneren, je bevordert interne en externe samenwerking en stimuleert het gebruik van data in besluitvorming en procesoptimalisatie. Je werkt nauw samen met de FG en de CISO.
Jouw belangrijkste taken:
- Leiden en ontwikkelen van de medewerkers van het team Informatievoorziening;
- Stimuleren van datagedreven werken binnen het team en OMWB breed;
- (Mede) verantwoordelijk voor het vormgeven van business procesmanagement en het doorvoeren van (digitale) innovaties in processen;
- Verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van het meerjarige beleidsplan op het gebied van architectuur (-principes) en data-governance;
- Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van nieuwe informatieproducten, bijvoorbeeld aan de hand van experimenten en pilots;
- Opstellen de werkplanning voor team IV, prioriteren werkzaamheden en monitoren van de realisatie;
- Inhoudelijk en financieel verantwoordelijk voor het contractmanagement van alle overeenkomsten met de verschillende leveranciers van ICT-diensten;
- Bewaken van budgetten van het team IV de rol van budgetbeheerder;
- Leiden van complexe en majeure IV projecten.
Wat breng je mee?
- Voor dit werk heb je leidinggevende werkervaring en minimaal een academisch werk- en denkniveau nodig, bijvoorbeeld op het gebied van bijvoorbeeld Informatiekunde, of Business Information Management;
- Je bent in staat om daadkrachtig en verbindend leiderschap te tonen.
- Een ondernemende mentaliteit komt hierbij goed van pas, omdat je actief een relevant relatienetwerk onderhoudt.
- Ervaring in een maatschappelijke, bestuurlijke en politieke omgeving is een pré.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een hbo-diploma.
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De kandidaat past in het team
- Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-08-2025 om 9:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.