Terug naar overzicht

Toezichthouder Bouwen

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    MBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Hanzeweg 8, Lochem

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Lochem is FlexIntens op zoek naar een Toezichthouder Bouwen voor 24 tot 32 uur per week.

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

Opdracht
Team Toezicht & Handhaving staat midden in de samenleving en is verantwoordelijk voor het houden van toezicht en het handhaven in de openbare ruimte, op het gebied van bouwen en wonen, brandveiligheid, groen, evenementen, de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de Alcoholwet. We zetten ons in op uiteenlopende tijden en plaatsen binnen de uitgestrekte gemeente Lochem met in totaal 12 kernen. Wij hebben veel contact met inwoners en ondernemers.

Als toezichthouder ben je veel buiten. Je bezoekt bouwprojecten en controleert of er wordt gebouwd volgens de vergunning en de geldende regelgeving. Je denkt vanuit de bedoeling van regelgeving en kijkt naar mogelijkheden en oplossingen. Je hebt oog voor alle betrokken belangen.

Verdere taken:

  • Ervoor zorgen dat bouw- en sloopzaken voldoen aan de wet- en regelgeving zodat voor inwoners en bedrijven een fijne woon, werk- en leefomgeving wordt gecreëerd.
  • Toezicht houden op omgevingsplannen, illegale bouw en permanente bewoning van recreatiewoningen.
  • Rapportages opstellen naar aanleiding van uitgevoerde controles.
  • Handhavingsverzoeken behandelen en klachten en meldingen afhandeling. Daarbij werkt je nauw samen met de juridische collega’s in het team en ook met je partners in het veld.

Je bent gedreven en hebt een positieve inzet. Je levert graag een bijdrage aan de leefbaarheid en veiligheid van de gemeente Lochem. Je krijgt energie van het helpen van en adviseren aan mensen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op MBO 4
  2. Aantoonbare werkervaring en actuele kennis van bouwen
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar mettoezichthouden en handhaven in de openbare ruimte van een gemeente.
  4. Aantoonbaar in bezit van rijbewijs B
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met het systeem RX.Mission
  2. Afgeronde opleiding ABW1 (Ambtenaar Bouw en Woningtoezicht)

Competenties

  • Resultaatgericht werken
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Assertiviteit
  • Zelfstandig werken
  • Samenwerken
  • Stevig in de schoenen staan
  • Flexibel
  • Proactief
  • Digitaal vaardig

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 07-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures