Terug naar overzicht

Vastgoedadviseur/Rentmeester

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Lübeckplein 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zwolle is FlexIntens op zoek naar een Vastgoedadviseur/Rentmeester voor 24 tot 28 uur per week.

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Je adviseert over de inzet van gemeentelijke gronden en beheert de gemeentelijke gronden. Je zorgt voor een duidelijke en eenduidige vastlegging van de gemeentelijke gronden en rapporteert over het managen van deze portefeuille. Je zorgt voor de exploitatie van de gemeentelijke gronden waarbij er sprake is van verhuur, pacht en erfpacht. Je zorgt voor taxaties ten behoeve van het bepalen van huurprijs, pachtprijs etc. en beoordeelt deze. Stelt pachtprijzen en huurprijzen van gronden vast en adviseert het bestuur hierover. Stelt overeenkomsten hieromtrent op en begeleidt aanvragen voor pacht, huur en ingebruikneming van gronden. Jij beoordeelt verzoeken om grondverkoop, vaak percelen in het groen, vraagt advies bij collega’s van de betrokken afdelingen en communiceert met kopers. Een cruciale taak in deze rol is de verkoop van gronden aan Enexis, een sleutelfactor in de Energietransitie. Deze verantwoordelijkheid wordt steeds belangrijker naarmate de vraag naar elektriciteit groeit en de rol van infrastructuur daarin versterkt wordt. Als de grond verkocht kan worden, stel je een reserverings- en/of verkoopovereenkomst op. Je vindt het leuk om verantwoordelijk te zijn voor het totale traject. Je bent mede verantwoordelijk voor het opstellen van het grondvoorraadbeleid en de grondprijzenbrief. Heeft algemene kennis van de vastgoedmarkt en is specialist op landschappelijke en landbouw gronden.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding Rentmeesterij
  2. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar binnen een gemeentelijke afdeling Grondzaken
  3. Aantoonbare ervaring met werkzaamheden zoals het verpachten, verhuren en verkopen van gronden
  4. Aantoonbare uitgebreide kennis van de processen en regelgeving die komt kijken bij het verpachten, verhuren en verkopen van gronden
  5. Aantoobare ervaring met het beheren van grondtransacties en het begeleiden van procedures rondom grondaankopen en -verkoop
  6. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke afdeling bij een gemeente met meer dan 80.000 inwoners
  2. Aantoonbare werkervaring met de verkoop van gronden aan netwerkbeheerders en nutsbedrijven
  3. Aantoonbare betrokkenheid en ervaring bij het opstellen van pachtbeleid binnen een gemeentelijke organisatie

Competenties

  • communicatieve vaardigheden
  • verbindend
  • gestructureerd
  • samenwerkend
  • overtuigend

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 02-01-2026 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 28 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures