Werk en Inkomen
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Baarn is FlexIntens op zoek naar een Werk en Inkomen voor 16 tot 20 uur per week.Werken bij de gemeente Baarn betekent samenwerken in een dynamische en ondersteunende omgeving met 175 gedreven collega’s. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die zich met energie willen inzetten voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Er zijn korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en talentvolle medewerker die zich herkent in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
Minimabeleid
- Stroomlijnen (subsidie)relaties met ketenpartners binnen minimabeleid
Het voeren van accountgesprekken, maken van (financiële en beleidsmatige) keuzes, evalueren samenwerking, opzetten periodieke rapportages en sturingsinformatie.
Het gaat hierbij om de volgende partners:
- Volwassenenfonds (VF)
- Jeugdfonds Sport & Cultuur (JFSC)
- Stichting Leergeld (SL)
- Collectieve zorgverzekering
Inventariseren hoe deze wordt uitgevoerd (ook in regioverband), eventuele externe ondersteuning inroepen, inregelen spreekuren inwoners, plan van aanpak overstapseizoen.
- Landelijke en regionale ontwikkelingen
Opvolgen van acties vanuit het Rijk gericht op armoedebestrijding. Hierbij kan gedacht worden aan koopkrachtmaatregelen, aandacht voor (kind/energie)armoede, harmonisatie van regelingen (bijvoorbeeld kwijtschelding gemeentelijke heffingen).
Opvolgen van acties vanuit de regio. Hierbij gaat het in ieder geval om het beleidsoverleg BBS maar ook het OV-minimaproduct. Deze moet eind 2026 gedegen geëvalueerd worden, daar moeten we een infrastructuur en afwegingskader voor hebben.
Schuldhulpverlening
- Nieuwe aanbieder fase 2 schuldhulpverlening
Het begeleiden van een soepele overgang van aanbieder fase 2 schuldhulpverlening. Denk hierbij aan communicatie zowel intern als extern, het uitfaseren van trajecten van de voormalige aanbieder en het zoveel als mogelijk harmoniseren van onze aanpak op de BBS-gemeenten. Hieronder valt ook het inregelen van doorverwijzingen, werken op locatie, het maken van prestatieafspraken en opstellen van kwaliteitscriteria.
- Implementatie beleidskader A&S
Assisteren in het implementeren van het nieuwe beleidskader Armoede & Schulden. Dit omvat o.a. het breder uitdragen van ons armoede- en schuldenbeleid, het verkennen van innovatieve interventies (zoals de raad heeft opgeroepen te kijken naar een meedoenbudget of schulden kwijtschelden) en het inbouwen van meetbare doelstellingen en evaluatiemomenten.
Participatiewet
In deze functie werk je nauw samen met de beleidsadviseur participatiewet die recent is gestart. Je fungeert als vraagbaak indien nodig.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Beleidsadviseur op het gebied van Werk en Inkomen binnen een gemeente
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met minimabeleid en schuldhulpverlening
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Beleidsadviseur binnen het Sociaal Domein van een gemeente
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Werk en Inkomen
- Aantoonbare werkervaring met het implementeren van werkwijzen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inwerken van collega’s
Competenties
- Je bent in staat om het beleidsveld werk en inkomen te overzien
- Je bent analytisch sterk, op de hoogte van de beleidsontwikkelingen werk en inkomen en vertaalt deze naar concrete acties en resultaten
- Je beweegt je makkelijk binnen de gemeentelijke organisatie en het speelveld. Je snapt de onderlinge verhoudingen en anticipeert op politieke en bestuurlijke gevoeligheden
- Je bent een verbinder die goed samenwerkt
- Je bent in staat om duidelijk te communiceren, zowel schriftelijk als mondeling
- Je hebt kennis van subsidietrajecten
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 27-11-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
16 tot 20 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.