Wmo Consulent Allround en Begeleiding
-
Provincie
Zuid Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Zoetermeer is FlexIntens op zoek naar een Wmo Consulent Allround en Begeleiding voor 36 uur per week.Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De Wmo afdeling valt onder het team zorg binnen het sociaal domein. Bij de gemeente Zoetermeer zijn wij met ongeveer 35 collega's verantwoordelijk voor alle Wmo-aanvragen en bijbehorende werkzaamheden. In ons team heerst een leuke en gezellige sfeer. We kunnen op elkaar bouwen en hebben als gezamenlijk doel om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, dit doen we ook in samenwerking met onze collega's van contractmanagement, kwaliteit en beleid. Onze dienstverlening en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel.
Hoe ziet jouw week eruit?
De werkweek is heel afwisselend. Op maandag krijg je jouw dossiers toebedeeld en plan je zelf je werk in voor die week. Zo bekijk je welke huisbezoeken je gaat afleggen, welke je telefonisch kan afhandelen en wanneer je de administratie van de gesprekken en dossiers in orde maakt. Bij mensen die voor het eerst een aanvraag doen, ga je altijd op huisbezoek.
Opdracht
Doelstelling van de functie is: effectuering van de dienstverlening aan burgers van Zoetermeer op het gebied van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Je bent een echte aanpakker en kunt zelfstandig werken, maar weet ook wanneer je hulp moet inschakelen. Je hebt het vermogen om je in te leven in de situatie van jouw cliënten en de juiste combinatie van voorzieningen voor hen te regelen. Je beschikt over ruime kennis van de specifieke omstandigheden van mensen met een beperking en hebt technisch inzicht. Tegelijkertijd laat je je niet overdonderen en ben je resoluut maar tactvol als je voorzieningen moet weigeren. Je bent stressbestendig, creatief en overtuigend wanneer dat nodig is. Je kunt goed omgaan met beperkingen en houdt altijd rekening met wat er mogelijk is. Je bent professioneel en empathisch en weet duidelijk je grenzen aan te geven. Je hebt je werkvoorraad op orde, behoudt overzicht en kunt goed prioriteiten stellen. Je legt zorgvuldig en volledig gegevens van klanten vast in het CRM-systeem Suite.
Voor deze opdracht zijn we opzoek naar zowel Wmo consulenten die allround inzetbaar zijn maar ook consulenten die zich gespecialiseerd hebben in de complexere begeleiding casuïstiek. Veel begeleidingsaanvragen worden in Zoetermeer uitgevoerd door het voorliggend veld; namelijk de organisatie InZet. Dat maakt dat de casuïstiek die wij als gemeente afhandelen vaak wat complexer is.
Van onze inhuurkrachten verwachten wij dat ze vlot zelfstandig aan de slag kunnen, zich kunnen aanpassen aan de gestelde eisen die wij stellen aan de rapportages en in staat zijn om hulp te vragen waar dat nodig is. Als inhuurkracht kom je nog eens ergens en daarom hopen wij ook van jou te kunnen leren, we zijn bezig onze afdeling anders vorm te geven en zien graag dat jij waar kunt mee meedenkt en je feedback deelt. Daar en tegen wordt je uiteraard ingewerkt door een van onze (senior) consulenten en nemen wij jou op in ons gezellige team net als al onze andere (vaste) collega's.
Hoofdtaken:
- Analyse maken van de mogelijkheden en beperkingen van cliënt om problemen zelf of met hulp van het eigen netwerk op te lossen. Daarbij rekening houden met medische, psychiatrische en psycho-sociale aspecten;
- Analyse maken of de problemen kunnen worden opgelost met algemene of collectieve voorzieningen;
- Opstellen van indicatierapporten en beschikkingen;
- Beoordelen van adviezen van externe medische adviseurs;
- Bewaken voortgang procedures en levertijden;
- Ontvangen en bezoeken van cliënten die een beroep doen op Wmo voorzieningen;
- Het leuk vinden om input te leveren aan lopende projecten en verbeter initiatieven binnen de afdeling zoals procesoptimalisatie en mede inwerken van trainees of nieuwe collega's is een pré.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of (para)medisch
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo consulent
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Wmo consulent bij een gemeentelijke instelling
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met complexe begeleiding casuïstiek
- Aantoonbare werkervaringin de afgelopen 5 jaarmet GWS - Suite4Zorg, duidelijk herleidbaar in het cv (20punten)
- De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf
- Aantoonbare werkervaring met het realiseren van procesoptimalisatie binnen het sociaal domein van een gemeente, licht dit duidelijk toe in het cv
- Uiterlijk per 1 oktober 2025 beschikbaar voor 36 uur per week
Competenties
- Daadkrachtig
- Neemt initiatief
- Zelfstandigheid
- Besluitvaardig
- Klantgerichtheid
- Inlevingsvermogen
- Creativiteit
- Verbindend
- Analytisch
- Flexibel
- Resultaat gericht
- Empathisch
- Verbindend
- Professioneel
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 27-08-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.