Terug naar overzicht

Adviseur Digitaal Informatiebeheer

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Rijksoverheid Gezondheidszorg

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Willem Dudokhof 1, Diemen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor Zorginstituut Nederland is FlexIntens op zoek naar een Adviseur Digitaal Informatiebeheer voor 24 uur per week.

Beschrijving Zorginstituut Nederland
Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de toekomst.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut. Wij zijn verantwoordelijk voor een aantal zaken:

  • we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;
  • we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;
  • we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;
  • we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van informatiestandaarden;
  • we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;
  • we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken informatie over de kosten in de zorg.

Meer informatie vindt u op onze website: https://www.zorginstituutnederland.nl/over-ons/organisatie

Beschrijving Team Servicecentrum
Het team Servicecentrum is één van de 5 teams van de afdeling Bedrijfsdiensten. Het Servicecentrum is het hart van de dienstverlening aan de organisatie. Alle dienstverlenende activiteiten komen hier samen. Het team ondersteunt leidinggevenden, projecten en medewerkers op het gebied van facilitaire zaken, basis ICT dienstverlening en werkplekautomatisering, informatiebeheer, contractmanagement en projectmatig werken en procesmanagement. Tevens valt de frontoffice onder dit team.

Het team Servicecentrum bestaat uit 20 enthousiaste en diverse professionals. De sfeer is informeel. We kennen elkaar, weten van elkaar wat we doen en helpen elkaar waar nodig.

Je werkt binnen het subteam DIV samen met 4 vaste collega’s. Elke week werken we minstens 1 dag samen op kantoor en hebben dan ook een teamoverleg. Er zijn ruime mogelijkheden om digitaal (samen) vanuit huis te werken.

Eén van de doelen van het Servicecentrum is te zorgen voor goed informatiebeheer. Goed informatiebeheer ondersteunt de uitvoering van de werkprocessen van het Zorginstituut. Daarnaast is goed informatiebeheer nodig om inzage te geven in het handelen van het Zorginstituut en om verantwoording af te leggen over dat handelen. Goed informatiebeheer maakt de dienstverlening, het hergebruik van informatie, samenwerken en het bewaren van cultureel historisch erfgoed van het Zorginstituut mogelijk.

Vanuit dit perspectief wordt de organisatie geadviseerd over de (digitale) inrichting van de Informatiehuishouding (het opslaan, beheren en de verstrekking van informatie). Informatie die we als Zorginstituut Nederland creëren moet duurzaam toegankelijk zijn voor zolang als dat nodig is.

Omschrijving van opdracht
Het Zorginstituut wenst het informatiebeheer verder te moderniseren/ professionaliseren. Randvoorwaardelijk hierbij is het beleidsspeerpunt van het Zorginstituut: digitaal werken, waarbij het vastleggen en beheren van informatie meer en meer een integrale verantwoordelijkheid van de werkwijze van alle medewerkers wordt.

Als adviseur digitaal informatiebeheer draag je bij aan het Programma Wet Open overheid en Digitale Duurzame Informatiehuishouding. Het is een breed programma waar veel activiteiten onder vallen, zoals het ontwikkelen van nog ontbrekend beleid en de implementatie daarvan, het bewustzijn van de medewerkers over de Woo en informatiehuishouding vergroten én de doorontwikkeling van het huidige DMS en de mogelijkheden van M365 verder verkennen. Jij draagt vooral bij aan het vergroten van de bewustwording in de organisatie op deze thema’s.

Je zet jouw communicatieve skills in en helpt het team DIV bij het uitdragen van de juiste boodschap bij teambezoeken en presentaties. Jij helpt bij de ontwikkeling van communicatiemateriaal en een e-learning. Door het opdoen van kennis en ophalen van informatie in de organisatie ondersteun je team DIV bij het verder invullen van de informatieplattegrond (basis op orde). Daar waar ruimte is en jouw persoonlijke interesse ligt, draag je verder bij aan de doelen in het jaarplan.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een minimaal afgeronde HBO opleiding en academisch werk- en denkniveau;

  2. Minimaal 2 jaren aantoonbare werkervaring in de rol van adviseur op het terrein van digitaal informatiebeheer of document management binnen een (overheids-) organisatie met 400+ medewerkers;
  3. Minimaal 2 opdrachten uitgevoerd waarbij het ging om bewustwordingstrajecten op het gebied van informatiebeheer/ informatiehuishouding op orde;
  4. Bekend met het werken met M365 (Samenwerkomgeving Teams, SharePoint, OneDrive) en actuele kennis van relevante wet- en regelgeving zoals (nieuwe) Archiefwet en Wet open overheid.
  5. In het kader van de wet DBA leent deze aanvraag zich helaas niet voor zzp'ers. Geïnteresseerden komen in aanmerking middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Een opleidingsrichting op het vlak van informatievoorziening, informatiemanagement of Communicatie, Media en Marketing heeft de voorkeur;
  2. Affiniteit met communicatie, marketing of storytelling. We zoeken iemand die makkelijk voor de groep staat om een boodschap over te brengen en team DIV hierin kan ondersteunen.
  3. De kandidaat heeft succesvolle bijdragen geleverd aan bewustwordingstrajecten op het gebied van informatiebeheer/informatiehuishouding op orde waarbij communicatie een groot aandeel van de werkzaamheden behelsde

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-05-2025 tot 09:00 uur.

Gewenst aantal uren

24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.

NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures