Terug naar overzicht

Projectleider Voedselrestenvermaler

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Amstel 1, Amsterdam

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Voedselrestenvermaler voor 16 tot 24 uur per week.

Opdrachtomschrijving

GFE gescheiden inzamelen middels voedselrestenvermalers is een nieuwe techniek in Nederland. Naast de wettelijke verplichting heeft Amsterdam een opgave om meer en beter afval te scheiden. Specifiek geldt dat voor organisch afval te weten; groente, fruit en etensresten (GFE). GFE kan nu al, in sommige gebieden, apart worden aangeboden en ingezameld maar de huidige respons is laag en de kwaliteit vaak onvoldoende voor nuttig hergebruik. Om deze reden is Amsterdam een aantal jaren geleden een project gestart (samen met Utrecht, Haarlem, Rotterdam en Den Haag) om GFE gescheiden in te zamelen middels voedselrestenvermalers.

In de functie van Projectleider Voedselrestenvermaler ben jij integraal verantwoordelijk voor het onderzoeken, continueren en verder implementeren van voedselrestenvermalers. We focussen ons primair op toepassing in nieuw te ontwikkelen hoogbouw (in eerste instantie huur), maar het uiteindelijk doel is om voedselrestenvermalers ook toe te passen in alle soorten woningen. Er is reeds onderzoek gedaan naar de haalbaarheid; nu is het vooral belangrijk dat de techniek ook daadwerkelijk toegepast wordt. Om dit mogelijk te maken moeten o.a. financiën, juridische en technische zaken op orde zijn. Daarnaast moet er goede voorlichting plaatsvinden richting de projectontwikkelaars en toekomstige gebruikers. Bij het AMS-Institute staat een proefopstelling. Hier voeren de gemeentes Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Haarlem gezamenlijk praktijkproeven uit en wordt onderzocht welke techniek het beste toegepast kan worden. Jij vertegenwoordigt Amsterdam tijdens overleg en bent eerste aanspreekpunt. Naast de technisch en praktische kant moeten er een aantal andere onderwerpen verder ontwikkeld worden. Zo moeten ook de juridische(afdwingbaarheid), technische en financiële afspraken/producten verder ontwikkeld worden en vastgesteld. Als dat nodig is zorg je ook voor het traject van besluitvorming.

Werkzaamheden:

  • Dagelijkse organisatie en aansturing project voedselrestenvermalers. In-en extern eerste aanspreekpunt en trekker
  • Opstellen planning en routekaart;
  • Onderzoeken en organiseren subsidiemogelijkheden;
  • Gesprekken voeren met projectontwikkelaars, opstellen bouwenveloppen;
  • Begeleiden vervolgonderzoek nuttige toepassing residu/kwaliteit GFE;
  • Begeleiden/aanspreekpunt appartementen Republica en samenwerking met Waternet;
  • Begeleiden vervolgonderzoek Wageningse Universiteit restwater.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt de afdeling Strategie en Projecten, waarvan jij deel uitmaakt, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Met ruim vijftig collega’s, onder wie strategen, programmamanagers, projectleiders en projectmedewerkers, richten we ons op de uitrol van concrete programma’s en projecten. We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op gebied van duurzaamheid, circulariteit e/o Groente, Fruit, Etensresten (GFE) of 4 complexe projecten hierin geleid
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectleiding/management werkervaring in een politiek-bestuurlijk gevoelige omgeving, bijvoorbeeld bij een overheidsinstantie, non-profitorganisatie of grote instelling
  3. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma.
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur technisch inzicht en affiniteit

Competenties

  • Plannen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Verantwoordelijkheid
  • Resultaatgerichtheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures