Terug naar overzicht

Project Expert

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Amstel 1, Amsterdam

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Project Expert voor 2 tot 24 uur per week.

Opdrachtomschrijving

De klantbegeleiders Inkomen en Inkomensconsulenten van Gemeente Amsterdam vermoeden dat meerdere burgers die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet mogelijk recht hebben op huurtoeslag, zorgtoeslag of een uitkering vanuit de WAO, ANW, WIA enzovoort. Om die reden is besloten om een bestand controle uit te voeren en waar nodig cliënten te ondersteunen bij het aanvragen van hun recht. Dit zal tevens leiden tot een mogelijke bestandreductie bij de Directie Inkomen. Om die reden zoeken wij enkele experts op het gebied van het toewijzen en berekenen van voorliggende voorzieningen.

Werkzaamheden

Als expert ondersteun je de projectleiders bij de screening van de dossiers en fungeer je als vraagbaak voor de uitvoerende medewerkers en ondersteun je de voorbereiding voor de tweewekelijks voortgangsrapportages. Op termijn zal je gevraagd worden om de meest complexe dossiers te duiden en eventuele beroepszaken op te pakken.

Je screent tenminste 400 dossiers per maand en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij zelf begeleiden en je neemt verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

De afdeling Inkomensvoorziening is onderdeel van de directie Inkomen. Er werken ruim 200 inkomensconsulenten verdeeld over 10 teams verdeeld over de stad. Samen zorgen zij ervoor dat alle Amsterdammers die daar recht op hebben de benodigde financiële ondersteuning ontvangen in de vorm van een periodieke uitkering en/of incidentele bijzondere bijstand.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen zeven (7) jaar) als dedicated expert (fulltime) voor het bepalen van het recht op Voorliggende Voorzieningen zoals WW, ZW, TW, Wajong, WIA en WAO. Dit kan in de functie van Expert Voorliggende Voorzieningen zijn aangevuld met ervaring als Medewerker Bezwaar bij UWV en als Procesbegeleider SMZ
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen zeven (7) jaar) bij gemeenten, waarbij het werk overwegend bestond uit het analyseren van dossiers Participatiewet op Voorliggende Voorzieningen
  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen twee (2) jaar) in het met en namens een client opstellen van een volledig onderbouwde aanvraag t.b.v. van de juiste instantie
  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig begeleiden en initiëren van bezwaartrajecten op het gebied van voorliggende voorzieningen
  5. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma.
  6. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen vijf (5) jaar) in het voeren van overleg met burgers en met inkomensconsulenten in geval van een verschil van inzicht over de berekening van het recht op een voorliggende voorziening.
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal één (1) jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 10.000 klanten P-wet.
  3. De aangeboden kandidaat heeftaantoonbare werkervaring met de Amsterdamse Maatwerkmethode. Benoem dit in de motivatiebrief, dit zal worden getoetst tijdens een eventueel eerste gesprek

Competenties

  • Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten
  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie
  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team
  • Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze
  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is
  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 14-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

2 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures