Adviseur Uitwerking Analyse Jeugd
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Bergen op Zoom is FlexIntens op zoek naar een Adviseur Uitwerking Analyse Jeugd voor 24 uur per week.Opdrachtomschrijving Adviseur Uitwerking Analyse Jeugd/ 24 uur per week met optie tot verlenging met een half jaar
We moeten en willen het in het sociaal domein echt anders gaan doen. De komende jaren gaan we stevig en gericht investeren. Hiervoor is een programma ontwikkeld en is voor de komende twee jaar een transformatiebudget beschikbaar. Het anders organiseren van ondersteuning en hulp komt samen in de basishulp die vanuit de wijkteams geboden wordt. We kiezen hierbij voor een aanpak waarbij we in de nabijheid van onze inwoners leren hóe we het echt anders kunnen doen. Deze basishulp vervangt een groot deel van de huidige geïndiceerde ondersteuning op het gebied van WMO en Jeugdzorg.
We zijn daarvoor op zoek naar een adviseur Jeugd die een analyse uitvoert op de huidige geïndiceerde jeugdzorg en op basis van deze analyse alternatieven uitwerkt op het gebied van voorliggende voorzieningen gericht op het voorkomen van maatwerk.
Doelstelling:
Ondersteun de gemeente Bergen op Zoom bij de transformatie van jeugdhulp door:
- Het uitwerken van business cases voor voorliggende voorzieningen, gericht op het voorkomen van maatwerk en het bieden van alternatieve ondersteuning aan jeugdigen.
- Het analyseren welke geïndiceerde maatwerkvoorzieningen kunnen worden afgebouwd en omgezet naar voorliggende (collectieve) voorzieningen.
- Het opstellen van een advies waarin de inhoudelijke meerwaarde, financiële impact, tijdpad voor inrichting en implementatiekosten van de voorgestelde voorzieningen helder zijn uitgewerkt.
Werkzaamheden:
- Analyse van huidige geïndiceerde maatwerkvoorzieningen die mogelijk voorliggend aangeboden kunnen worden.
- Advies opstellen over afbouw van geïndiceerde maatwerkvoorzieningen en conversie naar voorliggende voorzieningen.
- Inventarisatie en analyse van bestaande en potentiële voorliggende voorzieningen (input reeds beschikbaar).
- Uitwerken van business cases per voorziening, inclusief inhoudelijke meerwaarde voor jeugdigen en gezinnen; financiële effecten en besparingspotentieel (o.b.v. zorgprofielen); benodigd tijdpad en implementatiekosten.
- Afstemming met beleid, uitvoering en betrokken partners binnen het Stevig Lokaal Team (SLT).
- Presentatie van bevindingen en advies aan opdrachtgever en stakeholders.
Resultaat:
Een integraal adviesrapport met uitgewerkte business cases, concrete aanbevelingen en een implementatieplan voor de transformatie van jeugdhulp in Bergen op Zoom.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat is minimaal 2 dagen per week op locatie aanwezig. (Dit moet blijken uit het cv.)
- De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1 februari 2026 starten voor 24 uur per week. ()
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare ervaring met onderzoek en advisering binnen het sociaal domein, specifiek jeugdvraagstukken en transformatieprocessen. ()
- De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met het uitwerken van business cases en het analyseren van financiële en inhoudelijke effecten van voorzieningen. ()
- De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring van lokale en landelijke ontwikkelingen in jeugdhulp, preventie en basisondersteuning. ()
- De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met projectmatig werken en het verbinden van beleid, uitvoering en partners. (
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-01-2026 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.