Terug naar overzicht

Afdelingsregisseur Openbare Ruimte

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Willibrordplein 1, Alphen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de ABG organisatie is FlexIntens op zoek naar een Afdelingsregisseur Openbare Ruimte voor 24 uur per week.

Bij de afdeling Openbare Ruimte zijn we op zoek naar een tijdelijke afdelingsregisseur. De afdeling Openbare Ruimte voert werkzaamheden uit op het brede gebied van realisatie en beheer van de openbare ruimte in de drie gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. De afdeling kent de clusters Leefomgeving (civiel, groen, afval, verkeer), Gebouwenbeheer en Buitendienst.

De afdelingsregisseur OR werkt nauw samen met het afdelingshoofd, de kwartiermakers Gebouwenbeheer en Leefomgeving, de teamleider van de Buitendienst en de strategisch adviseur Leefomgeving. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • coördineren van technische vragen en oplegnotities;
  • inzichtelijk maken en bijhouden van bestuurlijke planningen;
  • aansluiten bij overleggen van de afdelingsleiding en zorgen voor opvolging van besluiten;
  • monitoren en uitzetten van moties en amendementen;
  • fungeren als contactpersoon richting griffie en bestuurssecretariaten;
  • actief informatie ophalen, terugkoppelen en signaleren van knelpunten in bestuurlijke processen;
  • verbeteren van de portefeuillehoudersoverleggen, zowel in de agendavorming, verslaglegging als in de opvolging van gemaakte afspraken – een verbeterpunt waar bestuurders zelf nadrukkelijk om vragen;
  • stroomlijnen van de P&C-processen.

Werk- en denkniveau:
- HBO of WO- werk- en denkniveau,
- Bij voorkeur een opleiding met een bestuurskundige, beleidsmatige of overheidsgerichte achtergrond.
- Kennis van bestuurlijke processen binnen een gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisatie is een pré.

Ervaring:
- Aantoonbare ervaring met het coördineren en stroomlijnen van bestuurlijke en besluitvormingsprocessen.
- Ervaring met werken in of voor een politiek-bestuurlijke omgeving, bij voorkeur binnen het fysieke domein of een gemeentelijke organisatie.

Kwaliteiten:
- Sterk organisatorisch en procesmatig inzicht; je brengt structuur en overzicht aan in (complexe) bestuurlijke trajecten.
- Bestuurlijk sensitief: je begrijpt politieke verhoudingen en weet hier zorgvuldig mee om te gaan.
- Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk, en in staat om informatie helder te vertalen tussen verschillende betrokken partijen.
- Proactief en signalerend: je ziet knelpunten aankomen en onderneemt tijdig actie.
- Samenwerkingsgericht en verbindend richting afdelingsleiding, bestuursondersteuning en andere afdelingen.

Talenten/eigenschappen:
- Rustbrenger die overzicht creëert in een dynamische en soms hectische omgeving.
- Nauwkeurig en betrouwbaar in het bijhouden en opvolgen van afspraken en besluiten.
- Zelfstandig, maar met gevoel voor verhoudingen en rollen binnen de organisatie.
- Flexibel en stressbestendig, zeker bij piekbelasting rond bestuurlijke en politieke momenten.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis
  2. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  2. Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie
  3. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden
  4. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek
  5. Kandidaat is resultaatgericht
  6. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 02-01-2026 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures