Terug naar overzicht

Allround Netwerkregisseur Wonen en Zorg

  • Provincie

    Zuid Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Engelandlaan 502, Zoetermeer

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zoetermeer is FlexIntens op zoek naar een Allround Netwerkregisseur Wonen en Zorg voor 32 uur per week.

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. In het sociaal domein werken we aan drie samenhangende kernopgaven: herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en het makkelijker maken van gezond leven. We willen winst behalen met slimme investeringen, maatschappelijk én financieel. Dit doen we in lijn met de omgevingsvisie Zoetermeer 2040, waarin geschetst wordt hoe de stad er in de toekomst fysiek, sociaal en economisch uit gaat zien.

Team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie
Het Sociaal Domein bestaat uit drie afdelingen (Beleid, Inkomen & Zekerheid en Zorg/JGH) met ieder een eigen afdelingshoofd.

De functie van allround netwerkregisseur wonen en zorg is gepositioneerd in het team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie. Vanuit dit team werken ongeveer 30 collega’s aan de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de wet Publieke Gezondheid. Het team ontwikkelt beleid, stuurt (maatschappelijke) processen, werkt aan netwerkvorming samen met de stad en in de wijken en is co-creator en opdrachtgever van welzijns- en zorginstellingen. Je werkt intensief samen met collega beleid- en netwerkregisseurs binnen het team en de afdeling Sociaal Domein breed.

Opdracht
Je bent werkzaam voor het cluster ‘maatschappelijke ondersteuning’. Dit cluster bestaat, inclusief jijzelf, uit 10 medewerkers. Het werk van dit cluster bestaat uit het opbouwen en verder brengen van diverse opgaven op het gebied van maatschappelijke ondersteuning in de stad.

In 2021 is de woonzorgvisie door de gemeenteraad vastgesteld. Hierin staat hoe wij als gemeente willen zorgen voor een passende woon- en leefomgeving voor kwetsbare inwoners. Tot 2040 moeten er 5.800 woningen worden aangepast of bijgebouwd, zowel voor inwoners die zelfstandig wonen met weinig tot veel zorg, als voor inwoners die niet zelfstandig wonen. Dit vraagt van diverse partijen inzet: gemeente (Stedelijke Ontwikkeling en het Projectenbureau), woningbouwcorporaties, zorgaanbieders, projectontwikkelaars, zorgkantoor, etc. De gemeente heeft daarbij een belangrijke regisserende rol.

Als allround netwerkregisseur wonen en zorg ben jij degene die visie combineert met kennis over het wonen met zorg. De woonzorgopgave is in beeld, de uitvoeringsagenda is vastgesteld, het komt nu op uitvoering aan. Je neemt actief deel aan het programma Woningbouw als aanjager en in regionale overleggen op het gebied van wonen met zorg. Daarin adviseer je over de benodigde randvoorwaarden in beleid en uitvoering van woningbouwprojecten. Mede door jouw bijdrage krijgen we nieuwe woonzorgconcepten gerealiseerd, zijn maatschappelijk voorzieningen bereikbaar en stimuleren we ontmoeting. Jij vertegenwoordigt het sociaal domein in het denken over gebiedsprogramma’s, woonconcepten voor Beschermd Wonen, etc. Daartoe neem je deel aan projectteams die zich bezig houden met de realisatie van woonzorgconcepten.

Je werkt nauw samen met collega’s uit het fysieke domein (o.a. beleidsadviseurs Wonen, projecten en Projectmanagers). Integraal (samen)werken over de gemeentelijke domeinen heen zie je als een logische voorwaarde om tot de beste resultaten te komen op het woonzorgdossier. Je zorgt daarvoor ook intern voor een waardevol netwerk.

Op dit moment ligt de focus van de functie specifiek op het dossier Wonen met zorg. De inhoud van de functie is dynamisch en taken kunnen wisselen of zich uitbreiden. Het is niet ongewoon dat je voor meerdere dossiers verantwoordelijk bent. Je vindt het leuk en bent in staat om op meerdere terreinen binnen het Sociaal Domein beleid te ontwikkelen en te implementeren.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het beleidsterrein wonen en zorg
  4. Aantoonbare werkervaring met beleid/ netwerkregie binnen het sociaal domeinvan een gemeente
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (30punten)
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het beleidsterreinen wonen en zorg, in het Sociaal Domein en/of Zorg (25punten)
  4. Per 1 oktober 2025 beschikbaar voor 32 uur per week
  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van het sociaal domein, licht dit duidelijk toe in het cv

Competenties

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding met ruime ervaring of een afgeronde universitaire opleiding met aantoonbare ervaring met genoemde werkzaamheden
  • Kennis van meerdere deelterreinen van het Sociaal domein, en specifiek van het beleidsterrein wonen en zorg; ervaring met bouwprojecten is een pré
  • Je bent een stevige gesprekspartner en hebt bewezen resultaten te halen binnen een uitdagend netwerk in combinatie met een sterke bestuurlijke ambitie
  • Je bent een echte netwerker en kan snel verbanden leggen en goede samenwerkingsrelaties aangaan met onze maatschappelijke partners en met jouw collega’s
  • Je bent nieuwsgierig en daadkrachtig en beweegt je gemakkelijk in een complex krachtenveld van partijen
  • Je kan je snel nieuwe materie eigen maken en hierop een visie ontwikkelen
  • Je hebt ideeën en weet anderen te motiveren hierin mee te gaan
  • Je hebt een enthousiaste en prettige persoonlijkheid en laat je niet snel uit het veld slaan
  • Je hebt ervaring met gemeentelijke bestuurlijke advisering en processen

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 23-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures