Beleidsmedewerker Facilitair
-
Provincie
Friesland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente (Buitenpost) is FlexIntens op zoek naar een Beleidsmedewerker Facilitair voor 24-36 uur per week.
De gemeente Achtkarspelen is, vanwege ziektevervanging, op zoek naar een tijdelijke beleidsmedewerker Facilitair. De beleidsmedewerker Facilitair is verantwoordelijk voor het soepel en efficiënt uitvoeren van facilitaire processen binnen het gemeentehuis.
Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.
Adviseren t.a.v. facilitaire werkzaamheden:
- Adviseren en vertalen van de facilitaire kaders en doelstellingen;
- Het adviseren en rapporteren over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels;
- Het initiëren, sturen en zorgdragen voor de afhandeling van de formele besluitvorming;
- Aanspreekpunt zijn voor leveranciers en collega's met betrekking tot schoonmaak, facilitaire inkooptrajecten;
- Het toetsen van aanvragen en verzoeken op het gebied van de facilitaire dienstverlening;
- Proactief signaleren van knelpunten en het optimaliseren van facilitaire processen;
- Het bewaken van de verschillende uitvoeringsprocessen en –procedures.
Contractbeheer en leveranciersmanagement:
- Behartigen van diverse facilitaire inkoop- en aanbestedingstrajecten;
- Het beheren en onderhouden van de facilitaire contracten, alsmede het onderhouden van contacten met leveranciers;
- Het beheer en bewaken van diverse facilitaire budgetten.
Zorgdragen voor wet- en regelgeving:
- Zorgen dat facilitaire voorzieningen voldoen aan wettelijke eisen en vertalen van wetgeving naar heldere procedures.
Is zo nodig tijdens ingeroosterde weken buiten de reguliere werktijden bereikbaar en beschikbaar in geval van calamiteiten
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor de opdracht, zoals HBO Facility Management.
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar op het gebied van facilitair bij een gemeentelijke instelling.
- Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
- Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er.
Wensen:
- Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
- Werkervaring op het gebied van Facilitaire dienstverlening.
- De kandidaat is minimaal 2 dagen per week op kantoor.
- De kandidaat verstaat het Fries, waarbij spreken een pré is.
Competenties
- De kandidaat is een enthousiaste resultaat- en klantgerichte professional met ervaring op het gebied van facilitaire dienstverlening, met name op het gebied van huisvesting, schoonmaak en facilitaire inkoopprocedures;
- De kandidaat is vaardig in het opstellen van adviesrapporten, notities;
- De kandidaat is iemand die zelfstandig kan werken en zaken op een efficiënte manier aanpakt, nauwkeurig en integer is en afspraken over deadlines en financiën altijd nakomt;
- De kandidaat is in staat om met verschillende mogelijkheden voor het oplossen van problemen te komen;
- de kandidaat weet nieuwe werkwijzen te bedenken en heeft hierbij oog voor doorontwikkeling in de kwaliteit van de interne dienstverlening;
- De kandidaat neemt beslissingen, heeft overtuigingskracht en stelt de juiste prioriteiten;
- De kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden voor interactie met leveranciers, collega's en externe partijen.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 30-09-2025 tot 08:00 uur.
Gewenst aantal uren
24-36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.