Terug naar overzicht

Coordinator Basisregistratie Ondergrond (BRO)

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Luttenbergstraat 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Provincie Overijssel is FlexIntens op zoek naar een Coordinator Basisregistratie Ondergrond (BRO) voor 16 uur per week.

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering.

Opdracht

centrale coördinator voor de Basisregistratie Ondergrond (BRO) binnen provincie Overijssel.

je werkt aan het coördineren en bevorderen van o.a. het wettelijk verplicht leveren (bronhouderschap) en het effectieve gebruik (afnemerschap) van de Basisregistratie Ondergrond (BRO) gegevens binnen provincie Overijssel. Hiervoor ben je actief betrokken bij de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving met betrekking tot de Basisregistratie Ondergrond (BRO) en de impact daarvan op de organisatie, zoals bij de implementatie van de omgevingswet en bij bestuurlijke thema’s als grondwaterproblematiek en de aanleg van infrastructuur.

Taken en verantwoordelijkheden:

  1. Je werkt aan het opbouwen en onderhouden van goede relaties tussen team DIGI en andere organisatie-onderdelen.
  2. Advies en ondersteuning: Je fungeert als vraagbaak voor alle eenheden binnen de organisatie met betrekking tot de wettelijke verplichtingen van de BRO.
  3. Overzicht en coördinatie: Je hebt een totaaloverzicht van de inwinning van ondergrondgegevens, de leveringen aan de Landelijke Voorziening BRO, het gebruik van de gegevens en andere BRO-gerelateerde processen. Je zorgt ervoor dat deze processen goed op elkaar afgestemd zijn.
  4. Begeleiding van eenheden: Je begeleidt de verschillende eenheden binnen de organisatie bij de impact van de wet- en regelgeving van de BRO, zowel nu als in de toekomst.
  5. Promotie van BRO-gebruik: Je stimuleert het gebruik van de BRO en benadrukt de mogelijkheden van eenmalig inwinnen en meervoudig gebruik van ondergrondgegevens inclusief de samenhang met de andere basisregistraties.
  6. Kwaliteitsbewaking: Je bent verantwoordelijk voor het signaleren en bespreekbaar maken van onjuiste aanlevering en onjuist gebruik van BRO-gegevens door de eenheden. Indien nodig escaleer je.
  7. Externe samenwerking: Je onderhoudt contacten met externe partijen die betrokken zijn bij de BRO, zoals landelijke overheidsinstellingen, sondeerbedrijven, softwarehuizen en ingenieursbureaus.
  8. Inrichten en operationaliseren van werkprocessen rond de BRO.

Jouw profiel

  • Kennis van de BRO
  • Ondernemend.
  • Samenwerkingsvaardigheden: Je hebt een sterk gevoel voor het projectmatige. Je bent in staat om verschillende belanghebbenden bij elkaar te brengen en gezamenlijk doelen te bereiken.
  • Analytisch denkvermogen.
  • Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat om effectief te luisteren en te communiceren met verschillende bedrijfstakken. Je spreekt als het ware meerdere 'talen'.
  • Omgevingssensitiviteit: Je hebt oog voor de omgeving waarin je werkt en kunt goed inspelen op de belangen en behoeften van verschillende stakeholders.
  • Hands-on mentaliteit: Je bent niet bang om met je laarzen in de klei te staan of samen te werken met zowel terreinmedewerkers als IT-experts. Je bent in staat om de uitdagingen op het gebied van data-uitwisseling aan te pakken.

Verder heb je...

  • Minimaal een hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van IT-services en affiniteit met zowel binnen- als buitenwerkzaamheden.
  • Je kunt op strategisch-tactisch niveau opereren en advies geven op beleidsniveau.
  • Je hebt ervaring met het leiden en/of coördineren van (deel)projecten.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 6 jaar met Basisregistratie Ondergrond (BRO) bij een overheidsinstelling
  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een coordinerende rol bij een overheidsinstelling

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met externe partijen die betrokken zijn bij de BRO, zoals landelijke overheidsinstellingen, sondeerbedrijven, softwarehuizen en ingenieursbureaus
  2. Aantoonbare werkervaring met het Inrichten en operationaliseren van werkprocessen rond de BRO
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een coordinerende bij een overheidsinstelling
  4. Aantoonbare werkervaring met het geven van advies op beleidsniveau binnen een overheidsinstelling

Competenties

  • communicatieve vaardigheden
  • Analytisch
  • verbindend

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-12-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures