Terug naar overzicht

(Inhoudelijk) Coördinator Backoffice Sociaal Domein

  • Provincie

    Groningen

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Johan Modastraat 6, Winschoten

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de gemeente Oldambt is FlexIntens op zoek naar een Inhoudelijk Coördinator Backoffice Sociaal Domein voor 36 uur per week.

Als (Inhoudelijk) Coördinator ben je de verbinder tussen het management, het kernteam, beleid en de uitvoering. Je hebt een adviserende en ondersteunende rol richting de teammanager. Je bent lid van het kernteam van team Toegang Sociaal Domein.

Jouw werkplek

Je komt binnen de gemeente Oldambt te werken in een enthousiast team Backoffice Sociaal Domein. Het team Backoffice Sociaal Domein regelt de beschikkingen en facturering van Wet maatschappelijke ondersteuning en Jeugd. Ook regelt het team de administratie van de leerlingenadministratie en het Doorstroompunt en de uitvoering van het leerlingenvervoer en Sociaal Medische Indicatie. Daarnaast vindt er het toezicht op de kinderopvang plaats en houdt het team Toezicht op de uitkeringenadministratie en de invordering van Participatie en Inkomen. Het team is nog volop in ontwikkeling, zowel op inhoud als op proces.

Jouw werkzaamheden

Binnen de gestelde kaders ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de werkzaamheden in het team. Je bevordert de samenwerking binnen en buiten ons team Backoffice Sociaal Domein. Een actieve bijdrage leveren aan de verdere uitwerking van ons reorganisatietraject ‘Nijambt’ is een belangrijk onderdeel van de functie. Je onderneemt initiatieven waardoor vernieuwing en verbetering van de werkzaamheden binnen het team gerealiseerd worden. Ook draag je bij aan de doorontwikkeling van de rol van (Inhoudelijk) Coördinator. Daarbij blijf je er voortdurend van doordrongen voor wie we ons werk doen: de inwoners staan centraal!

Taken

  • Dagelijkse regie, coördinatie en planning van het brede team Backoffice;
  • Volgen van en anticiperen op regionale en landelijke ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein;
  • Als lid van het kernteam Toegang Sociaal Domein denk en werk je mee aan de grote organisatieontwikkelingen zoals de integratie en transformatie van onze dienstverlening;
  • Monitoren van de voortgang van het werk van de medewerkers en sturen op doorlooptijden, wachtlijsten en een goede balans tussen ontwikkeltijd en productiviteit;
  • Monitoren van (project)resultaten en gesprekken voeren met medewerkers om prestaties te bespreken en te verbeteren;
  • Zorgdragen voor het (in samenwerking met) tot stand brengen en borgen van werkafspraken;
  • Zorgdragen voor het borgen en beheren van onderdelen van de Administratieve Organisatie: processen en procedures;
  • Bevorderen van een positieve en productieve werkomgeving door interne en externe samenwerking te stimuleren;
  • In afstemming met de teammanager zorgdragen voor een effectieve afstemming met andere teams binnen de organisatie en samenwerkingspartners;
  • Ondersteunen en adviseren van de teammanager op gebieden zoals kwaliteit, efficiëntie en proces- en teamontwikkeling;
  • Organiseren en leiden van team overleggen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Je beschikt over aantoonbare hbo(+) werk- en denkniveau.

  2. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in coördinerende en/of leidinggevende rollen.

  3. Je woont op dagelijks reisbare afstand/in de regio vanwege aanwezigheid op locatie.

Wensen:

  1. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van administratieve processen, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein bij een gemeente.

  2. Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met het werkveld Wmo.

  3. Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met het werkveld Jeugd.

  4. Je hebt inhoudelijk kennis van en ervaring met het werkveld Participatie & Inkomen.

  5. Je hebt kennis van het brede Sociaal Domein en relevante wetgeving (Wmo, Jeugd & Participatiewet) en de ontwikkelingen hierin.

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 29-05-2025 tot 09:00 uur.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.

NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures