Terug naar overzicht

Facilitair Coördinator

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Dudokpark 1, Hilversum

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Hilversum is FlexIntens op zoek naar een Facilitair Coördinator voor 24 tot 36 uur per week.

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen

Zorgen voor nu en werken aan morgen

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Op maandag 7 maart 2022 hebben de 25 veiligheidsregio’s in Nederland opdracht gekregen van de landelijke overheid om per direct de opvang voor 50.000 Oekraïense vluchtelingen te organiseren en uit te voeren. Gemeente Hilversum heeft hierbij de vraag ontvangen om 2.000 vluchtelingen op te vangen. Op dit moment wordt vanuit het programma team opvang: Oekraïense vluchtelingen opvang verzorgd in twee gebouwen die voor opvang van vluchtelingen geschikt gemaakt zijn. Dit betreft ongeveer 400 vluchtelingen op het Thebepand (Thebe 22). Het gebouw is gehuurd voor de duur van 5 jaar tot april 2027. Op de Philipslocatie worden ongeveer 500 vluchtelingen opgevangen. Deze locatie is voor 3 jaar gehuurd. Het dagelijks beheer (1e lijn) wordt op het Thebepand verzorgt door het Leger des Heils en op de Philipslocatie wordt deze door Vizion verzorgt. Beide beheerders hebben een vaste huismeester op locatie die de dagelijkse facilitaire dienstverlening op locatie begeleiden, vastleggen in een systeem en op basis daarvan acties uitzetten naar leveranciers. Alle grote facilitaire contracten zijn aanbesteed en de leveranciers verlenen hun dagelijkse dienstverlening.

Opdracht

De komende maanden dient een stabiele facilitaire dienstverlening op de locaties verder te worden ingericht. Op de afgesloten contracten dient contractmanagement uitgevoerd te worden op basis van de afgesloten SLA’s. Gemeente Hilversum maakt hierbij gebruik van de Cats CM methodiek. Wij zijn op zoek naar een Facilitair Coördinator die samen met de Programmamanager Opvanglocaties het contractmanagement en dagelijks beheer (2e lijns werkzaamheden) voor de gebouwen verder kan optimaliseren / begeleiden.

Facilitair Coordinator vluchtelingenopvang locaties

Functieomschrijving

De Facilitair Coordinator is verantwoordelijk voor het beheer, inrichting en contractmanagement van de vluchtelingenlocaties binnen de gemeente Hilversum. Hij of zij is een verbinder die contacten onderhoudt met het programmateam, locatiemanagement, de leveranciers, de huismeesters en de collega's uit het facilitaire team van de gemeente. Hij of zij is verantwoordelijk voor de (facilitaire) contracten ten behoeve van de vluchtelingen opvanglocaties (o.a. beveiliging, schoonmaak, catering);

  • herkent de behoefte vanuit het locatiemanagement en hoe de leveranciers daaraan kunnen bijdragen, zorgt ervoor dat de lopende contracten goed blijven aansluiten bij de gebruikersbehoefte;
  • is verantwoordelijk voor het vormgeven van en toezien op een juiste implementatie van de in de inkooptrajecten afgesproken dienstverlening;
  • bewaakt, analyseert en bestuurt de dienstverlening van de leverancier. Hij of zij verricht hiertoe onder andere leveranciersbeoordelingen en voorziet leveranciers en interne klanten van informatie en feedback;
  • lost operationele/tactische knelpunten op, past contracten zonodig aan, verzorgt verlengingen en levert rapportages op aan de programma organisatie.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Afgeronde HBO opleiding in de richting van Facilitair Management of Hotelschool
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van facilitaire contracten in de afgelopen 5 jaar
  3. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van een facilitaire contractenadministratie in de afgelopen 3 jaar

Wensen:

  1. Uiterlijk beschikbaar per maandag 2 juni 2025 voor minimaal 24 uur per week
  2. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van 2e lijns facilitaire dienstverlening in de afgelopen 2 jaar
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de contractmanagementcyclus zowel op het gebied van hard- als soft services
  4. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van een facilitaire contractenadministratie in de afgelopen 5 jaar, blijkend uit minimaal 2 referentie-projecten
  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke of overheidsinstelling

Competenties

  • In het bezit van een HBO opleiding in de richting van Facilitair Management, Hotelschool of gelijksoortige opleiding
  • Enkele jaren ervaring als Facilitair Coördinator
  • Heeft kennis van zowel hard- als softservices
  • Heeft kennis van de CATS CM-methodiek
  • Bekend met werken voor een non-profit organisatie
  • Bekend met begeleiden van europese aanbestedingstrajecten
  • Werken vanuit een brede scope, bijvoorbeeld bereid zijn om werkzaamheden over te nemen van een collega binnen het facilitaire team of binnen het programma vluchtelingen
  • Goed ontwikkeld beoordelingsvermogen en organisatiebewustzijn

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 28-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures