Terug naar overzicht

Integraal projectmanager

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Gezondheidszorg

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Heidelberglaan 100, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de UMC Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Integraal projectmanager voor 32 uur per week.

Integraal Projectmanager Fase 0 (interimbasis) – UMC Utrecht

Maak direct impact als integraal projectmanager bouw & huisvesting op patiëntenzorg, onderzoek, onderwijs en werkomgeving. Je bent van eerste planvorming tot en met de veilige ingebruikname eindverantwoordelijk voor meerdere complexe bouwprojecten.

Dit ga je doen
Als Integraal projectmanager ben je verantwoordelijk voor meerdere complexe, huisvestingsprojecten met een budget van € 5-15 miljoen. Je creëert moderne en efficiënte werkomgevingen voor UMC Utrecht, waar professionals prettig kunnen werken en samenwerken. Je werkt van planvorming tot en met een veilige ingebruikname en bent eindverantwoordelijk voor het opleveren van een gebruik gerede huisvesting. Het project betreft Fase 0 van het Integraal Strategisch Vastgoedplan (iSVP). Fase 0 richt zich op alle randvoorwaardelijke (deel)projecten die nodig zijn om de grootschalige (ver)nieuwbouw in Fase 1 mogelijk te maken. Dit omvat:

  • het verplaatsen van afdelingen om specifieke gebouwdelen vrij te maken,
  • het herpositioneren van logistieke functies, het realiseren van tijdelijke voorzieningen ter ondersteuning van de continuïteit,
  • en het zorgvuldig strippen of slopen van bestaande bouwdelen.

Deze fase vormt de basis voor de toekomstige vernieuwbouw en vraagt om een integrale aanpak waarin planning, techniek en logistiek samenkomen. Je bent verantwoordelijk voor de integrale aansturing van zeven deelprojecten, variërend in omvang van €5 tot €15 miljoen per project. Voor elk deelproject is een projectleider aangesteld die verantwoording aflegt en intensief samenwerkt met jou als integraal projectmanager.

Je taken omvatten onder andere:

  • Algehele projectleiding: Je leidt het volledige traject van begin tot eind. Daarbij werk je nauw samen met de bouwprojectleiders die verantwoordelijk zijn voor de realisatie van de verschillende bouwprojecten. Jij richt je daarbij in alle fases op de integrale aansturing en maakt van het project een functionerend (deel van het) ziekenhuis inclusief inventaris, ICT-voorzieningen en de verhuizing. Bij kleinere projecten ben je in staat om zelf het ontwerp en realisatie van de bouw aan te sturen.
  • Budgetbeheer: Je stelt het projectbudget op, bewaakt het nauwkeurig en stuurt bij waar nodig, zonder concessies te doen aan de kwaliteit.
  • Stakeholdermanagement: Je bent het aanspreekpunt voor alle betrokkenen. Binnen het UMC werk je nauw samen met medici, verpleegkundigen en onderzoekers. Je onderhoudt contacten met alle stakeholders inclusief belangrijke medezeggenschapgremia van het UMC Utrecht. Je kent de kernspelers persoonlijk en investeert blijvend in de relatie.
  • Kwaliteitsbewaking: Je werkt samen met het Facilitair Bedrijf en Directie IT om de programma’s van eisen te definiëren en te bewaken, zodat ze binnen de vastgestelde kaders passen.
  • Verantwoording en governance: Je bereidt stuurgroepen inhoudelijk voor en bent in staat om ook op RvB en RvT niveau te opereren.

Hier ga je werken
Je wordt onderdeel van de Dienst Bouw & Huisvesting, een sleutelafdeling binnen UMC Utrecht, verantwoordelijk voor alle grote vastgoed- en huisvestingsprojecten. Aan de hand van het Integraal Strategisch Vastgoedplan werkt de dienst gefaseerd aan de complete vernieuwbouw en verduurzaming van de gehele vastgoedportefeuille. De dienst brengt de belangen, wensen en eisen van patiënten, medewerkers en studenten bij elkaar in de nieuw te realiseren huisvesting. Gericht op het optimaal functioneren van het UMC Utrecht als geheel.

Verbouwing voor de zorg van morgen
De zorg verandert en het UMC Utrecht maakt zich klaar voor de toekomst. Dit omvat nieuwe werkmethodes, de uitgebreide toepassing van informatietechnologie en verbeterde huisvesting om processen te optimaliseren. Deze aanpassingen vereisen een omvangrijke renovatie van onze gebouwen op het Utrecht Science Park, met ongeveer 450.000 m2 aan ruimte, inclusief de directe omgeving. We hanteren een gefaseerd verbouwingsproces over een periode van 25 jaar, waarbij we erop gericht zijn onze diensten op het gebied van zorg, onderwijs en onderzoek zoveel mogelijk voort te zetten. Dit stelt unieke uitdagingen aan ontwerpers, bouwers, en aan onze patiënten, medewerkers en studenten.

Dit neem je mee
Opleiding: Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting zoals bouwkunde, vastgoedmanagement.
Ervaring: Ten minste 10-15 jaar ervaring met het leiden van, integrale huisvestingsprojecten binnen complexe (zorg)organisaties.
Vaardigheden: Uitstekende projectmanagementvaardigheden, inclusief budgetbeheer, en sterke communicatieve en leidinggevende capaciteiten. Je hebt kennis van methodieken zoals Prince2 of IPMA, en ervaring met projectmanagementsoftware zoals MS Projects of Primavera.
Eigenschappen: Je bent strategisch, bestuurlijk, besluitvaardig en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Hierbij heb je een feilloos gevoel voor hoofd- en bijzaken. Je kunt schakelen met professionals uit verschillende vakgebieden en hebt een sterk financieel inzicht. Je kan aantoonbaar opereren binnen een complex en ‘politiek’ stakeholder veld.

Inzet
Werkdagen worden in overleg bepaald, zo veel mogelijk, maar minimaal 2-3 dagen (maandag, dinsdag en donderdag) fysiek op locatie aanwezig. 24-32 uur inzet voor de opdracht op interim basis. Uitgangspunt is de periode januari – juni 2026 met optie tot verlenging.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting zoals bouwkunde, vastgoedmanagement
  2. De kandidaat heeft ten minste 10-15 jaar ervaring met het leiden van, integrale huisvestingsprojecten binnen complexe (zorg)organisaties
  3. De kandidaat heeft uitstekende projectmanagementvaardigheden, inclusief budgetbeheer, en sterke communicatieve en leidinggevende capaciteiten. De kandidaat heeft kennis van methodieken zoals Prince2 of IPMA, en ervaring met projectmanagementsoftware zoals MS Projects of Primavera
  4. De kandidaat is strategisch, bestuurlijk, besluitvaardig en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Hierbij heeft de kandidaat een feilloos gevoel voor hoofd- en bijzaken. De kandidaat kan schakelen met professionals uit verschillende vakgebieden en heeft een sterk financieel inzicht. De kandidaat kan aantoonbaar opereren binnen een complex en ‘politiek’ stakeholder veld

Wensen:

  1. Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting zoals bouwkunde, vastgoedmanagement
  2. Ten minste 10-15 jaar ervaring met het leiden van, integrale huisvestingsprojecten binnen complexe (zorg)organisaties
  3. Je hebt kennis van methodieken zoals Prince2 of IPMA, en ervaring met projectmanagementsoftware zoals MS Projects of Primavera

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 03-12-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures