Terug naar overzicht

Interim Manager Sociaal Domein

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Engelenburgerlaan 31 , Brummen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Brummen is FlexIntens op zoek naar een Interim Manager Sociaal Domein voor 28 tot 32 uur per week.

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.

De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Opdracht
Gemeente Brummen heeft een vacature voor een Manager Sociaal Domein. Vanwege de Hervormingsagenda Jeugd en de Bestuurlijke Toekomst Brummen kiezen we ervoor de vacante functie in te vullen met een interim-manager.

Doel van de opdracht

  • Het versterken van de aansturing en koers binnen het Sociaal Domein.
  • Het versterken van de integrale aansturing van de gehele organisatie in samenwerkingen met de managers van de andere domeinen.
  • Het begeleiden en sturen van projecten voortkomend uit de Hervormingsagenda Jeugd.
  • Het vertalen van bestuurlijke wensen naar concrete opgaven en resultaten.
  • Verder professionaliseren van het bestuurlijk adviseren, proces (werken met scenario’s), rollen, projectmatig werken.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan medewerkers binnen het Sociaal Domein met behulp van coördinatoren.
  • Koers uitzetten en bijsturen waar nodig, in nauwe samenwerking met coördinatoren en strategen.
  • Bewaken van de structuur en kwaliteit van de beleidsadvisering aan portefeuillehouders.
  • Creëren van een veilige, prettige werkomgeving waarin medewerkers hun kwaliteiten en talenten optimaal benutten.
  • Deelname aan het managementteam en medeverantwoordelijkheid voor de sturing van de organisatie.
  • Deelnemen aan het opdrachtgeversoverleg van de Zorgregio.
  • Vormgeven aan en uitvoeren van het ambtelijk opdrachtnemerschap van alle projecten voortkomend uit de Hervormingsagenda Jeugd.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager in het sociaal domein
  3. Aantoonbare werkervaring met de Wmo, Jeugdwet, Participatiewet én Wet inburgering
  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en begeleiden van veranderopgaven
  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente

Wensen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager in het sociaal domein
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en begeleiden van veranderopgaven
  4. Aantoonbare leidinggevende werkervaringmet het aansturen van teams en coördinatoren

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 28-11-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

28 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures