Terug naar overzicht

Interim teamleider Gemeentelijk Vastgoed

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Amstel 1, Amsterdam

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Interim teamleider voor 14 tot 18 uur per week.

Opdrachtomschrijving

Gemeentelijk Vastgoed is sterk in ontwikkeling werkt aan grote (nieuwe) opgaves, waaronder het opdrachtgeverschap van de grote projecten, die ook iets anders vragen van de organisatie.

De interim teamleider assetmanagement stuurt het team aan dat verantwoordelijk voor beheer en de exploitatie van de gemeentelijke vastgoedportefeuille, met als resultaat dat de gebouwen en terreinen in bezit van de gemeente bijdragen aan een leefbare en verbonden stad voor de Amsterdammers door te voorzien in passende en betaalbare huisvesting.

Het team draagt bij aan het realiseren van maatschappelijke beleidsdoelen en het exploiteren van het gemeentelijk vastgoed conform de juridische normen, de financieel-economische kaders en bestuurlijke ambities van het College van B&W. Het team maakt deel uit van de afdeling Portefeuillemanagement.

Je draagt vanuit je rol bij aan een aantal belangrijke opgaves van Gemeentelijk Vastgoed:

  • Het toekomst bestendig maken van het team assetmanagement.
  • Het team optimaal laten bijdragen aan het ontwikkelen van de vastgoedportefeuille, met als einddoel een waarde gestuurde (financieel en maatschappelijk) vastgoedportefeuille.
  • Versterken van de communicatie met onze huurders.
  • Versterken van de samenwerking met de ketenpartners.

Werkzaamheden

De taken van de interim teamleider zijn:

  • Het functioneel aansturen het assetmanagementteam aan, inclusief het daarbij behorende mandaat in het personeelssysteem.
  • Het doorzetten van de reeds ingezette teamontwikkeling en vorm geven aan de volgende stap in het toekomstbestendig maken van het team.
  • Begeleiding van de senior assetmanagers in het nog verder uitwerken van hun rol.
  • Begeleiding van de senioren over rol in de coaching van medewerkers en het voeren van personeels- en werkontwikkelgesprekken (Mijn Amsterdam Gesprek - MAG).

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Het team maakt deel uit van de afdeling portefeuillemanagement van de directie Gemeentelijk Vastgoed. Bij de directie Gemeentelijk Vastgoed werken meer dan 160 vastgoedprofessionals, waaronder een team van circa 30 zelfstandig assetmanagers. Het team is verantwoordelijk voor beheer en de exploitatie van de gemeentelijke vastgoedportefeuille, met als resultaat dat de gebouwen en terreinen in bezit van de gemeente adequaat worden ingezet voor de huisvesting van partijen die een bijdrage leveren aan maatschappelijke functies in de stad.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring bij een (gemeentelijke) overheidsorganisatie
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een hiërarchische leidinggevende functie
  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 jaar aantoonbare ervaring in Vastgoedmanagement
  4. De aangeboden kandidaat heeft een opleiding afgerond op hbo niveau.
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ruime ervaring met het aansturen van veranderopgaves in organisaties
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie aantoonbaar bijgedragen aan het vergroten van het werkplezier en de betrokkenheid van je team (minimaal 20 fte), bijvoorbeeld door het organiseren van team overleggen, het stimuleren van professionele ontwikkeling en het verbeteren van werkprocessen. Dit heeft geleid tot meetbare resultaten bijvoorbeeld door een medewerkerstevredenheidsonderzoek of verzuimcijfers. U toont dit aan met een beschrijving (in maximaal X pagina's) van het soort project en wat de relevantie/toegevoegde waarde is tot/voor deze offerteaanvraag. Benoem de organisatie en duur van het project

Competenties

  • Visie
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Coachen:
  • Resultaatgerichtheid
  • Verantwoordelijkheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

14 tot 18 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures