Terug naar overzicht

Manager Projectbeheersing

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Rijksoverheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    St Jacobsstraat 16, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor Rijksvastgoedbedrijf Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Manager Projectbeheersing voor 24-28 uur per week.

Rijksvastgoedbedrijf

Bij het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) bereiken we samen de beste resultaten. En omdat kwaliteit in ons werk centraal staat, krijg je bij ons de ruimte en middelen om je te focussen op de inhoud van je vak. Om nog beter te worden in je vakgebied of om jezelf juist te verbreden. Met al onze experts in huis zijn we één RVB. We hebben respect voor elkaars achtergrond en standpunten, zoeken elkaar op om de vraagstukken vanuit meerdere kanten te bekijken én om van elkaar te blijven leren. Dat maakt dat we als collectief enorm sterk zijn en de meest complexe projecten aankunnen. Juist die ‘teamspirit’ maakt ons werk zo mooi. 

Ruimte voor groei bij het RVB

Zoals ons vastgoed tegen steeds dynamischer weer moet kunnen, zo moeten ook RVB’ers zich kunnen blijven ontwikkelen in een dynamisch werkveld. Daarom bieden we als werkgever allerlei voorzieningen en tools waarmee iedereen zichzelf ‘fit’ kan houden. Via trainingen en studies, maar ook door met elkaar én met vakgenoten van buiten de organisatie kennis te delen. Dat houdt ons scherp en up-to-date.

Stabiliteit en goede voorwaarden bij het RVB

Werken vanuit vertrouwen is de basis. Hybride werken is de normaalste zaak van de wereld en door de landelijke spreiding van onze vestigingen kunnen we verder kijken dan de eigen regio. En met onze arbeidsvoorwaarden zijn we gewoon een goede werkgever. Bijvoorbeeld door het Individueel Keuzebudget (dat je naast salaris ontvangt in de vorm van tijd en geld), zelf de balans kiezen tussen werk en privé, verschillende studiefaciliteiten en bedrijfsfitness. 

Met dit alles zorgen we als werkgever voor ontwikkeling, stabiliteit en prettig werken. Dát is wat we willen, want dat maakt onze prestaties alleen maar beter.

Directie Transacties en Projecten

De directie Transacties en Projecten is de schakel tussen het Rijksvastgoedbedrijf en de vastgoed- en bouwmarkt. Onder meer door de realisatie van (her)ontwikkeling en de verbouwing of verkoop van vastgoed voeren wij de strategie uit van het Rijksvastgoedbedrijf. Daarnaast richten we ons op contractonderhandelingen en bestemmingswijzigingen van vastgoed. De directie bestaat uit de afdelingen Verkoop, Verhuur en Taxaties, Inkoop en Contractmanagement, Architectuur en Techniek en de afdelingen Projecten 1 en 2.

Directie Vastgoedbeheer

De directie Vastgoedbeheer onderhoudt en beheert de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, werken, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf en Defensie. Daarnaast realiseert de directie Vastgoedbeheer projecten die het gevolg zijn van (her)ontwikkeling, transformatie of transacties.

Sectie Projectbeheersing

De sectie Projectbeheersing is onderdeel van de afdeling Projecten 2. Je valt als Manager Projectbeheersing onder deze sectie. Binnen de sectie vind kennisdeling plaats en wordt door de Managers Projectbeheersing gewerkt aan het inzetten en uitdragen van professionele projectbeheersing binnen de organisatie en binnen de projecten en programma’s. Het betreft een professionele club mensen die een hecht collectief vormen en samen kennis opbouwen door elkaar te informeren en stimuleren.

Project/programma

Vanuit de sectie projectbeheersing wordt je ingezet bij de sectie Programma’s en Projecten Buitenruimte 2, welke tevens onderdeel is van de directie Vastgoedbeheer. Binnen een van de clusters werk je binnen een vast programmateam in ieder geval aan het programma DVOW-VWP (voortuig-opstelplaatsen en -wasplaatsen). Binnen dit programma werken we conform het Integraal Projectmanagementmodel (IPM). Mogelijk dat je ook wordt ingezet op andere projecten/programma’s, afhankelijk van de grootte en de complexiteit van de opgaven.

Opdrachtomschrijving

De Manager Projectbeheersing is een van de rolhouders binnen het IPM-team. Binnen het RVB wordt een belangrijk deel van de projecten middels IPM uitgevoerd. De Manager Projectbeheersing werkt binnen het IPM-team op een gelijkwaardige manier samen met de andere IPM-rolhouders en collega experts. ‘Samenwerken op basis van vertrouwen’ past bij jou, waarbij je zaken met een open houding en een veelzijdige blik en in samenhang met elkaar benadert. Daarbij weet je de juiste prioriteiten te stellen.

Op basis van het IPM Kader van het Rijksvastgoedbedrijf demarqueer en communiceer je helder waar jouw verantwoordelijkheden liggen en stel je je onafhankelijk op. Je bewaakt proactief de scope van het project en bewaakt de beheersaspecten geld, tijd, risico’s, kwaliteit en informatie. Je hebt ruime kennis van en ervaring met deze werkvelden met bijbehorende methoden en systemen. Je werkt intensief samen met experts en kaderstellers vanuit de brede organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf.

Als Manager Projectbeheersing ben je onderdeel van een complex en dynamisch speelveld. Daarom heb je doorzettingsvermogen nodig, een kritische blik en vooral een opbouwende aanpak. Jij hebt een helikopterview en kunt inzoomen op details, maar ook uitzoomen om het totaal te overzien. Van jou wordt verwacht dat je de rol van Manager Projectbeheersing vervult binnen (soms al bestaande) project- en/of programmateams.

Bij de sectie Projectbeheersing werken veel collega Managers Projectbeheersing, zij vormen een hecht team waarin kennis en ervaringen worden uitgewisseld en actief wordt bijgedragen aan doorontwikkeling van het vakgebied projectbeheersing. Vanuit jouw manager projectbeheersing rol wordt een actieve samenwerking verwacht, je kunt hierbij denken aan het inzetten van jouw deskundigheid voor het ontwikkelen van methodieken, formats en werkprocessen voor het opstellen van voortgangsrapportages, een risicodossier, een projectbegroting of een integrale projectplanning.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een afgeronde Hbo.-opleiding in de richting van financiën, economie, bedrijfskunde, civiele techniek, bouwkunde en/of planologie;
  2. Minimaal vijf jaar werkervaring als Manager Projectbeheersing waarin hij/zij meerdere (minimaal meer dan 1) multidisciplinaire* projecten of programma’s met een financiële grootte van 20 mln. euro of groter heeft uitgevoerd. Vanuit deze projecten is door de kandidaat ervaring opgedaan in de rol van Manager Projectbeheersing binnen een IPM-team;
  3. In het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden (VOL-VCA) of bereid deze aan te behalen;
  4. Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er.

Wensen:

  1. Ervaring als Manager Projectbeheersing binnen IPM-projecten/-programma’s;
  2. Ervaring met het aansturen en uitvoeren van taken binnen de werkvelden van een Manager Projectbeheersing en het zelf uitvoeren van taken;
  3. Ervaring als Manager Projectbeheersing in omvangrijke (>20 mln. euro) IPM-projecten;
  4. Ervaring met het realiseren van projectbeheersing waarbij de kaders niet altijd van tevoren helder afgebakend zijn.

Competenties

Je bent je bewust van de dynamiek, processen, werkwijzen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen. Als de situatie daarom vraagt, ben je in staat om buiten de gebaande paden te denken en handelen. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je denkt en werkt daarbij breder dan je eigen vakgebied en neemt de verantwoordelijkheid op de raakvlakken met andere disciplines. Je bent zelf-startend, neemt initiatief en weet anderen mee te krijgen. Je bent organisatie-sensitief en adaptief in je werkwijze en werkhouding. Je bent scherp in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en bent communicatief sterk.

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 15-09-2025 tot 08:00 uur.

Gewenst aantal uren

28 uur per week. Hybride werken in overleg met de manager en reizen naar andere vestigingen in het land behoort tot de mogelijkheden.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.

NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures