Medewerker HR Beheer
-
Provincie
Zuid Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO MBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente Rotterdam is FlexIntens op zoek naar een Medewerker HR Beheer voor 32-40 uur per week.
Waar ben jij van?
Jij bent als Medewerker HR Beheer van meerdere markten thuis. Jij helpt graag collega’s en je bent een zogeheten ‘trekker’! Je bent een kei binnen de salarisadministratie en weet te achterhalen wat de vraag is en hoe daar een antwoord op te vinden! We hebben je nodig om vaste medewerkers vrij te kunnen spelen in de aanloop naar de implementatie van het nieuwe E-hrm systeem. Zij zullen een prominente rol gaan spelen in de inrichting hiervan.
Jouw functie
We hebben verschillende procesteams en jij zal als Medewerker HR Beheer in één van deze teams ingezet gaan worden.
Je bent een enthousiaste en flexibele collega die ervoor zorgt dat elke loonstrook klopt. Je weet op vriendelijke en doortastende manier het doel, de aard en de urgentie van de vragen van medewerkers en leidinggevenden helder te krijgen.
Je bent het eerste aanspreekpunt voor de inkomende vragen en vanzelfsprekend krijg je energie van een goed geholpen klant. Iedere werkdag is weer anders in deze dynamische functie, waarbij je (zelfstandige) werkzaamheden onder andere bestaan uit:
- Het verwerken en controleren van salarissen en mutaties;
- Het maken van berekeningen;
- Het bieden van een volledig, juist en tijdig administratieve en organisatorische ondersteuning voor de ontwikkeling en uitvoering van het HR-beleid;
- Het behandelen van vragen van zowel medewerkers als leidinggevenden;
- Het mede zorgen voor een optimaal mogelijke informatie-uitwisseling en doet voorstellen met betrekking tot kwaliteitszorg;
- Het signaleren van verbeteringen en opstellen van verbetervoorstellen ten behoeve van de werkprocessen, informatievoorziening, producten en diensten;
Afdeling
De afdeling HR-Beheer ontwikkelt zich tot een afdeling die efficiënte en hoogwaardige salaris- en personeelsdiensten (administratie en registratie) biedt. De afdeling bestaat uit verschillende procesteams; Instroom, Doorstroom, Uitstroom, Kwaliteit/Controle/organisatiebeheer, Specials, VOG & Stage, SW en informatievoorziening.
HR beheer is in verandering. We doen de personeels- en salarisadministratie voor alle ambtenaren en SW medewerkers van de gemeente Rotterdam en alle HR informatievoorziening. Door digitalisering, automatisering en procesgericht werken doen we ons werk steeds sneller en beter. Vrijkomende capaciteit gebruiken we om extra dienstverlening te verkennen door middel van experimenten. Geslaagde experimenten borgen we in onze dienstverlening. We zijn geen op zichzelf staande eenheid, maar zijn onderdeel van 1 integraal opererend HR. Met onze medewerkers creëren we een cultuur van verantwoordelijkheid.
Voor de afdeling zijn drie speerpunten benoemd:
- Voortbouwen op de ingezette beweging naar een procesgerichte afdeling met een cultuur van verantwoordelijkheid;
- Vereenvoudigen/optimaliseren werkprocessen (verdere digitalisering);
- Betrekken van medewerkers en de lijn bij verdere innovatie en vernieuwing werkwijze.
Onze organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven.
In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 665.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid.
Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.
Jouw werkgebied is het onderdeel Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De BCO noemen we ook wel de spil van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van dit cluster zorgen ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. De BCO verzorgt ook de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding of Hbo-opleiding in de richting van HRM, bedrijfsadministratie, Finance of gelijkwaardig.
- Aantoobaar werkervaring met en kennis van HR-processen en administratieve werkzaamheden.
- Cijfermatige vaardigheden, aantoonbaar via een relevante opleiding, afgeronde cursus of afgeronde opdracht waarin cijfermatig werk centraal stond, bijvoorbeeld het maken en controleren van berekeningen.
Wensen:
- Je werkt nauwkeurig en gestructureerd. Je hebt een opleiding of training gevolgd waarin systematisch en methodisch werken een onderdeel was.
- Je hebt werkervaring met Excel of een vergelijkbaar sysyteem.
Competenties
Als Medewerker HR Beheer ben je klantgericht en streef je naar het beste resultaat. Je kunt makkelijk buiten de kaders denken, bent flexibel en weet goed op verschillende niveaus te schakelen, je bent creatief in denken én in doen. Je bent een echter teamspeler met een pragmatische houding die samen met collega’s naar oplossingen werkt. Vanzelfsprekend ben je stressbestendig, accuraat, resultaatgericht en een echte aanpakker. Tot slot ben je communciatief vaardig in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-09-2025 tot 12:00 uur.
Gewenst aantal uren
32-40 uur per week.
Wij hanteren een “50% op kantoor” beleid. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op de Wilhelminakade 179 op de 19e etage.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.