Terug naar overzicht

Online adviseur dienstverlening

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Raadhuisstraat 1, Dalfsen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Dalfsen is FlexIntens op zoek naar een Online adviseur dienstverlening voor 16 uur per week.

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Wie zoeken wij?

Voor onze nieuwe website informatiepuntdalfsen.nl én het verbeteren van bestaande online kanalen zoeken wij een professional die tijdelijk ons team versterkt. Jij zorgt ervoor dat inwoners snel en eenvoudig de juiste informatie vinden.

Wat ga je doen?

  • Ontwikkelen en beheren van content voor informatiepuntdalfsen.nl.
  • Je adviseert en stimuleert collega's bij het aanleveren van goede content;
  • Onderhouden en doorontwikkelen van de website op basis van zoekresultaten en analytics.
  • Nieuwe content creëren naar aanleiding van vragen bij fysieke informatiepunten.
  • Continu sturen op verbetering van websites van maatschappelijke partners.
  • Optimaliseren van content op Dalfsen.nl, met focus op het Sociaal Domein.
  • Doorontwikkeling en onderhoud van digitale formulieren.
  • Meedenken over het verbeteren van online klantprocessen en de gebruiksvriendelijkheid van de website;
  • Fungeren als poortwachter voor content: jij bewaakt kwaliteit en toegankelijkheid.

Met wie werk je samen?
Je werkt nauw samen met de webmaster, leveranciers, collega’s binnen de gemeente Dalfsen en maatschappelijke partners. Samen zorgen jullie voor een vraaggerichte, gebruiksvriendelijke online omgeving.

Jouw profiel
Je bent zelfstandig, proactief en hebt ervaring met online contentbeheer en weboptimalisatie. Je weet hoe je data (zoals analytics) inzet om websites continu te verbeteren.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als online adviseur binnen een overheidsinstelling
  2. Aantoonbare kennis van WCAG 2.2 én CMS systemen (
  3. Aantoonbare afgerondeopleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Communicatie, Marketing of Journalistiek
  4. Aantoonbare werkervaring met doelgroep inwoners en de vertaalslag naar digitale content, dit is toegelicht in het cv
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als online adviseur of -redacteur binnen een gemeentelijke instelling
  2. Aantoonbare wekervaring met digitale content op het gebied van Sociaal Domein
  3. Aantoonbare kennis van Shift2 CMS
  4. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten op B1 -niveau (dit zal getoetst worden tijdens het gesprek)
  5. Aantoonbare kennis van UX en CX (user experience en customer experience) en digitale toegankelijkheid
  6. Aantoonbare werkervaring met stakeholders en belanghebbenden binnen het sociaal domein

Competenties

  • Samenwerkend
  • Resultaatgericht
  • Taalvaardig
  • Zelfstandig
  • Dienstverlenend
  • Proactief
  • Klantgericht

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-12-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures