Projectleider Facilitair
-
Provincie
Zuid Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Pijnacker-Nootdorp is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Facilitair voor 28 uur per week.De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening bestaat uit de teams HR, Financiën, IT, Bedrijfsbureau, Communicatie, KCC en Facilitaire Zaken. Het domein zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van bovenstaande deelgebieden. De vacature valt onder het team Facilitair Zaken.
Opdracht
De facilitair projectleider wordt verantwoordelijk voor het zelfstandig coördineren en realiseren van facilitaire projecten, zoals verbouwingen, optimalisatie van werkplekken of implementatie van nieuwe facilitaire diensten binnen de organisatie.
Werkzaamheden (resultaatgericht)
- Zelfstandig opstellen en bewaken van projectplannen en -budgetten;
- Aansturen van leveranciers en (interne) stakeholders binnen het project;
- Rapporteren over voortgang, risico’s en afwijkingen aan de opdrachtgever;
- Zorgen voor tijdige oplevering van projectresultaten volgens afgesproken kwaliteitseisen;
- In samenwerking met interne stakeholders doen van inkoop- en aanbestedingsprocedures t.b.v. verschillende projecten;
- Initiëren van verbetervoorstellen op het gebied van facilitaire processen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van facilitair management m.n. huisvestingsvraagstuk
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider op het gebied van facilitair management (huisvesting, services, werkplekinrichting)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van facilitair management binnen een gemeentelijke instelling
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van een PvE en het leiden van een aanbestedingstraject, duidelijk naar voren komend in het cv
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van facilitair management
- Uiterlijk per 26 mei 2025 beschikbaar voor 28 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties
Competenties
- De inschrijver wordt gevraagd een korte toelichting (maximaal 0,5 A4 per competentie) te geven op onderstaande gevraagde competenties. De inschrijver beschrijft per competentie een concreet voorbeeld uit recente praktijkervaring waarin deze competentie aantoonbaar is ingezet. De voorbeelden moeten afkomstig zijn uit de afgelopen vijf jaar. De volgende competenties worden gevraagd: Organiseren en plannen: Beschrijf een situatie waarin u een facilitair project effectief heeft gepland en georganiseerd, met aandacht voor deadlines, stakeholders en middelen
- Communicatieve vaardigheden: Beschrijf hoe u in een project complexe informatie helder heeft overgebracht op verschillende niveaus binnen een organisatie
- Probleemoplossend vermogen: Geef een voorbeeld van een situatie waarin u een onverwacht knelpunt heeft opgelost binnen een facilitair project
- Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 12-05-2025 om 9:00.
Gewenst aantal uren
28 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.