Terug naar overzicht

Projectleider Implementatie Raads Informatie Systeem

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Hanzeweg 8, Lochem

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Lochem is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Implementatie Raads Informatie Systeem voor 10 tot 14 uur per week.

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.



Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Opdracht
Het raadsinformatiesysteem van de gemeenteraad van Lochem is onlangs aanbesteed. Notubiz is de gegunde partij. Het belang voor de inwoners, raad en griffie staat bij de implementatie voorop. Wij zoeken daarom een stevige projectleider Implementatie Raadsinformatiesysteem (RIS). Als Projectleider Implementatie RIS ben je verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van het gehele proces rondom het implementeren van het RIS. Je speelt een cruciale rol in het opstellen, uitwerken en uitvoeren van plannen die dit proces optimaliseren en borgen binnen de organisatie met behulp van de cloud-applicatie Notubiz. Ondersteuning krijg je vanuit de werkgroep bestaande uit raadsleden, griffiemedewerkers, adviseur-informatievoorziening en bestuursadviseurs en in samenwerking met de projectleiding aan de kant van Notubiz.

Jouw taken omvatten onder andere;

  • Uitwerken van een gedetailleerd Plan van Aanpak voor het proces van de implementatie RIS, waarin onze vastgestelde doelstellingen uit het Programma van Eisen worden gerealiseerd.
  • Opstellen van een projectplan en het formaliseren van een integrale projectorganisatie.
  • Organiseren van werksessies om het proces te integreren en potentiële knelpunten te identificeren.
  • Regie voeren over de noodzakelijke acties om het digitale besluitvormingsproces te optimaliseren en te waarborgen.
  • Het formaliseren van deelprojecten die raakvlakken hebben met de bestuurlijke besluitvorming. Denk bijvoorbeeld aan de AV middelen en een koppeling met Djuma, ons Zaaksysteem. Maar ook op het voorsorteren op het laten aansluiten van het BIS op Notubiz.
  • Coördineren en realiseren van de uitrol van zowel het hoofdproject als de deelprojecten.
  • Uitvoeren van leveranciersmanagement, door te monitoren en te sturen op hetgeen wat de leverancier levert ook daadwerkelijk overeenkomt met wat de gemeente Lochem heeft uitgevraagd in het PvE.

In deze rol ben je de verbindende factor tussen verschillende belanghebbenden en zorg je ervoor dat processen soepel verlopen, waarbij je knelpunten tijdig signaleert en oplost. Je hebt oog voor detail, maar verliest het grote geheel niet uit het oog en je zorgt ervoor dat alle betrokkenen in het proces optimaal samenwerken.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding informatiemanagement of vergelijkbaar
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als projectleider Implementatie binnen een gemeente
  3. Aantoonbare werkervaring met raadsinformatiesystemen en begeleiding van implementatietrajecten met I-component
  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met advisering en digitalisering
  5. Aantoonbare werkervaring met aansturing van diverse stakeholders en leveranciers gericht naar bestuurlijke besluitvormingen
  6. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider implementatie binnen een gemeente
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met i-component projecten
  3. Aantoonbare werkervaring met digitalisering van bestuurlijke processen en raadinformatiesystemen :

Competenties

  • Je beschikt over daadkracht en je kunt makkelijk schakelen tussen strategisch en uitvoerend, tussen griffie, raad, ambtelijke organisatie en leveranciers. Jij bent omgevingsbewust en je pakt de wensen van de raad en de griffie snel op. Je toont verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Je bent je bewust van je positie en handelt met tact. Je kunt omgaan met verschillende soorten mensen en zorgt ervoor dat men zich gehoord voelt. Jij bent resultaatgericht en neemt concrete doelen als uitgangspunt en houdt hieraan vast tot het doel bereikt is. Je spreekt betrokkenen tijdig en regelmatig aan op het nakomen van afspraken en het realiseren van doelstellingen Jij straalt natuurlijk gezag en overwicht uit. Jij communiceert duidelijk en goed onderbouwd, waarbij je alle belangen meeneemt. Schakelen tussen inhoud en proces doe jij makkelijk, waarbij je de onderliggende vragen en belangen boven tafel weet te krijgen. Tijdens discussies probeer jij altijd een win-win situatie te creëren

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 07-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

10 tot 14 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures