Terug naar overzicht

Projectleider Toekomstig SamenZorgTeam Hilvarenbeek

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Vrijthof 10, Hilvarenbeek

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Hilvarenbeek is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Toekomstig SamenZorgTeam Hilvarenbeek voor 16 uur per week.

Algemene rolomschrijving

De projectleider is verantwoordelijk voor het ontwerpen, inrichten en implementeren van het Toekomstig SamenZorgTeam volgens het landelijke concept van het Stevig Lokaal Team (zoals beschreven door VNG), passend binnen de lokale context van Hilvarenbeek en in afstemming met regionale en landelijke ontwikkelingen in het sociaal domein.

Kerntaken

  • Leiden van het project Toekomstig SamenZorgTeam van start tot oplevering (streven 1 januari 2027)
  • Vertalen van landelijke kaders naar een lokaal toepasbaar ontwerp
  • Ontwikkelen van scenario’s, organisatievormen en het financieel kader
  • Coördineren van de inrichting van het team: personeel, governance, processen en samenwerking
  • Leidinggeven aan veranderingsprocessen, inclusief cultuurverandering en leerstructuren
  • Afstemmen met regionale partners en zorgen voor aansluiting bij het programma Hervorming Sociaal Domein
  • Bewaken van voortgang, budget en kwaliteit
  • Opleveren van concrete projectresultaten, waaronder een monitoringsplan en cultuurplan

Gewenst profiel

Opleiding en ervaring

  • Afgeronde hbo-/wo-opleiding, bij voorkeur in sociale wetenschappen, bestuurskunde of verandermanagement
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider in het sociaal domein, bij voorkeur binnen een gemeentelijke of regionale context
  • Aantoonbare ervaring met implementatieprojecten, transformatieopgaven en interdisciplinaire samenwerking

Vaardigheden en competenties

  • Sterk in projectmatig werken
  • Strategisch denkvermogen én hands-on uitvoeringskracht
  • Verbindend en communicatief vaardig; schakelt soepel tussen beleid, uitvoering, bestuur en inwoners
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Ervaren in het begeleiden van organisatie- en cultuurveranderingen
  • Bij voorkeur kennis over en affiniteit met de thema’s jeugdhulp, sociale basis, en samenwerking in het sociaal domein
  • Stressbestendig, planmatig en resultaatgericht

Pré

  • Ervaring met regionale samenwerking en governance-vraagstukken
  • Bekendheid met het concept “Stevig Lokaal Team” en de Hervormingsagenda Jeugd
  • Kennis van inkoop en aanbesteding binnen het sociaal domein

Randvoorwaarden

  • Beschikbaarheid tot 1 januari 2027
  • Werkt nauw samen met programmamanager Hervorming Sociaal Domein en interne projectleden
  • Inzet 12-16 uur per week, deels op locatie in Hilvarenbeek gewenst (op dinsdagen en donderdagen)

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectleider in het sociaal domein, bij voorkeur binnen een gemeentelijke of regionale context
  2. Kandidaat beschikt over een afgeronde hbo-/wo-opleiding (eis), bij voorkeur in sociale wetenschappen, bestuurskunde of verandermanagement

Wensen:

  1. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met implementatieprojecten, transformatieopgaven en interdisciplinaire samenwerking
  2. Kandidaat heeft ervaring met regionale samenwerking en governance-vraagstukken (pré)
  3. Kandidaat is bekend met het concept “Stevig Lokaal Team” en de Hervormingsagenda Jeugd (pré)
  4. Kandidaat heeft kennis van inkoop en aanbesteding binnen het sociaal domein (pré)
  5. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties, dit dient benoemd te staan in het CV
  6. Kandidaat past binnen het team

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 12-09-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures