Projectmanager ICT-transitie
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de ICT West-Brabant West van Nijmegen is FlexIntens op zoek naar een Projectmanager ICT-transitie voor 36 uur per week. Locatie te bepalen door kandidaat, in Zevenbergen is mogelijk.De opdracht
Het begeleiden en realiseren van de transitie van de huidige ICT-dienstverlener naar de nieuw gecontracteerde leverancier. De werkzaamheden zijn gericht op het behalen van afgesproken resultaten. De opdrachtnemer bepaalt hierbij de wijze van uitvoering, werkmethoden en aanpak. De opdracht omvat in ieder geval:
- Het opstellen van een transitieaanpak of -plan;
- Het organiseren en afstemmen van activiteiten tussen betrokken partijen (huidige leverancier, nieuwe leverancier, ICT WBW, gemeenten);
- Het signaleren van risico’s en adviseren over mitigerende maatregelen;
- Het bewaken van de voortgang op basis van de eigen planning;
- Het op de hoogte houden van de opdrachtgever en betrokken partijen over relevante ontwikkelingen binnen de opdracht en het verstrekken van voortgangsinformatie op momenten die bijdragen aan tijdige besluitvorming;
- Het opstellen van een eindrapportage met bevindingen, resultaten en aanbevelingen.
Resultaten (deliverables)
- Een gedragen, uitvoerbare transitiestrategie of -aanpak;
- Een overzicht van risico’s en voorgestelde beheersmaatregelen;
- Gecoördineerde overdracht tussen leveranciers, inclusief afspraken en activiteiten;
- Voortgangsinformatie gedurende de looptijd (vorm en frequentie door opdrachtnemer te bepalen);
- Een eindrapportage met gerealiseerde resultaten en aanbevelingen voor vervolgstappen.
Profiel
De kandidaat/ opdrachtnemer beschikt over:
- Aantoonbare ervaring met ICT-transities tussen leveranciers;
- Meer dan 10 jaar ervaring binnen gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisaties;
- Ervaring met aanbestedingen en de implementatie van ICT-dienstverlening;
- Kennis van ITIL-processen en leveranciersregie;
- Ervaring binnen een shared service- of regieorganisatie;
- Ervaring met cloudmigraties en hybride ICT-omgevingen;
- Relevante projectmanagementcertificeringen (bijv. PRINCE2, IPMA);
- Ervaring met een complex stakeholderveld (meerdere gemeenten/leveranciers).
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft ervaring met ICT-transities tussen leveranciers
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft meer dan 10 jaar ervaring binnen gemeentelijke of vergelijke publieke organisaties
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft ervaring met aanbestedingen en de implementatie van ICT-dienstverlening
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft kennis van ITIL-processen en leveranciersregie
- Kandidaat/ opdrachtnemer is op korte termijn inzetbaar voor gemiddeld 36 uur gedurende de opdrachtperiode
Wensen:
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft ervaring binnen een shared service- of regieorganisatie
- Kandidaat heeft ervaring met cloudmigraties en hybride ICT-omgevingen
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft relevant projectmanagementcertificeringen (bijv. PRINCE2, IPMA)
- Kandidaat/ opdrachtnemer heeft ervaring met een complex stakeholderveld (meerdere gemeenten/leveranciers)
Competenties
- Resultaatgericht;
- Communicatief sterk;
- Analytisch en gestructureerd;
- Organisatiesensitief;
- Zelfstandig opererend met focus op kwaliteit;
- In staat overzicht te houden in complexe omgevingen.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 10-12-2025 om 9:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.