Projectmedewerker Mobiliteit
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
MBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Projectmedewerker Mobiliteit voor 24 uur per week.Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een nauwgezette projectmedewerker, die als de onmisbare rechterhand van de contractmanager en het contractteam fungeert en hen ondersteunt op het gebied van administratie, organisatie en informatie, lichte projectbeheersing (financiën, inkoop, planning, risico’s) en communicatie. Mede door jou verloopt het project soepel en succesvol. Het is een brede, veelzijdige en uitdagende rol in een dynamische omgeving. Je werkt in verschillende contractteams aan betere wegen en fietspaden en je draagt bij aan een schoner, veiliger en duurzamere mobiliteit in de Provincie. Doordat de fase van de contracten kan verschillen, heb je een heel gevarieerd takenpakket. De meeste van je projecten richten zich op het onderhouden en beheren van wegen, viaducten, bruggen en (eco)tunnels.
Bij Provincie Utrecht heb je de mogelijkheid om op kantoor of hybride te werken: in overleg werk je thuis, op het provinciehuis of op 1 van onze steunpunten. Daarnaast vinden de bijeenkomsten van jouw projecten plaats op locaties door de hele provincie (afhankelijk van het project waar je aan werkt). Op de dagen waarop je geen projectbijeenkomsten hebt, is het mogelijk om thuis te werken via Teams.
In verband met het vertrek van een collega en het waarborgen van de continuïteit bij diverse contracten, zijn we op zoek naar een collega die tenminste 3 maanden beschikbaar is.
Je bent verantwoordelijk voor onder andere de volgende taken:
- Je organiseert en actualiseert de project/contractadministratie (conform vaststaande structuur);
- Je begeleidt aanbestedingen- en offerteprocessen en je houdt het inkoopdossier bij;
- Je bewaakt projectbudgetten, je verzorgt de financieel administratieve taken en je ondersteunt bij het opstellen van (voortgang) rapportages, zowel cijfermatig als tekstueel;
- Je organiseert, notuleert en bereidt in- en externe projectbijeenkomsten voor;
- Je borgt dat acties uit de projectbijeenkomsten opgevolgd worden;
- Je coördineert de documentenstroom, je zorgt dat collega’s met de juiste versie werken en archiveert alle relevante documenten;
- Je verzorgt de projectcommunicatie en je fungeert als vraagbaak voor iedereen die bij het project betrokken is, zowel intern als extern.
Voor deze functie zoeken wij een projectmedewerker die plezier heeft om diverse projecten/contracten te ondersteunen en om zelfstandig invulling en uitvoering te geven aan opdrachten en projecten. Je hebt aantoonbaar ervaring in het werkveld van infrastructuur en/of techniek.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmedewerker bij een overheidsorganisatie
- Aantoonbare werkervaring met financiële projectbeheersing. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
- Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan
- Aantoonbare werkervaring in de infrastructuur en/of techniek
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring met SAP. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmedewerker in de afgelopen 8 jaar
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiële projectbeheersing
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld van infrastructuur en/of techniek
Competenties
- We zoeken iemand die zich herkent in de volgende persoonlijke eigenschappen: Je bent ordelijk en nauwgezet; het is jouw taak om de zaken ordelijk te houden zodat de projectleider(s) alles gemakkelijk terug kunnen vinden en op de hoogte is (zijn) van alle belangrijke zaken. Je zorgt dat je zelf, te midden van je diverse taken, het overzicht houdt
- Je hebt de drive om alle lopende activiteiten te structureren en de planning en budgetten te bewaken
- Je bent flexibel; je takenpakket is divers en onverwachte zaken zullen tussendoor komen. Jij kan daar goed mee overweg en schakelt snel tussen de verschillende taken
- Je bent stressbestendig; bij een project horen deadlines, je hebt ervaring met werken onder tijdsdruk en je kan omgaan met tegenslagen of vertragingen
- Je bent pro-actief en je neemt initiatief: je bent de projectleider zo mogelijk een stapje voor: hij/zij hoeft het niet aan je vragen, je had zelf al bedacht om de actie op te pakken (en vanzelfsprekend geef je terugkoppeling over de voortgang)
- Je bent resultaatgericht, betrokken en je hebt een hands-on mentaliteit
- Je bent sociaal zeer vaardig; je werkt veel samen met de projectleider(s) van Provincie Utrecht maar ook met medewerkers van de samenwerkingspartijen (andere gemeenten of aannemers). Je kunt goed samenwerken met verschillende mensen en je communiceert helder
- Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Je verstaat de kunst van het notuleren
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 29-07-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.