Senior PMO
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Publieke veiligheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Nationale Politie Nieuwegein is FlexIntens op zoek naar een Senior PMO voor 36 uur per week.De sector Programma-, Project- en Interim-management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie. Zoals de financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma's en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners.
De missie van PPI: "Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B te brengen.
PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal.
Doelstelling
De senior Project Management Officer bij de sector Project-, Programma en Interimmanagement wordt aangesteld om een rol te vervullen bij de realisatie van veranderdoelen van de korpsleiding. Het gaat hierbij om veranderdoelen die in de meest brede zin te maken hebben met de harmonisatie, ontwikkeling en innovatie van werkprocessen en voortbrengingsresultaten van de politie, het Politiedienstencentrum en de ketenpartners van de politie.
Verantwoordelijkheden
De senior Project Management Officer werkt nauw samen met de projectmanager en is medeverantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en draagt mede zorg voor de implementatie van oplossingen. Geeft gevraagd en ongevraagd advies aangaande alle projectaspecten.
- Mede opstellen van de programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
- Zorgdragen voor het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
- Het verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen;
- Methodische ondersteuning geven voor projectmatig werken en/of Agile scrum aan programma- en projectmanagers;
- Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s;
- Het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, waaronder wordt verstaan het begeleiden van risicoanalyse sessies en het registreren/bewaken van issues en risico’s conform vastgestelde criteria;
- Het mede opstellen van het communicatieplan;
- Het voorbereiden van stuurgroep vergaderingen, het maken van de verslagen en monitoren opvolging van actiepunten;
- Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
Contacten
De externe heeft o.a. contacten met de afdelingen Inkoop, Financiën en Communicatie. Hij/zij is in staat om een sterk intern netwerk op te bouwen en te onderhouden met andere projecten en (project)ondersteuners. Hij/zij is het expertise-aanspreekpunt voor diverse in- en externe stakeholders, leveranciers, mantelpartijen en interne collega’s.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Migratie Door in te schrijven bevestigt u dat u bekend bent met de voorgenomen overstap naar een intermediair model en de gevolgen die heeft voor overeenkomsten met Opdrachtgever en stemt u daarvoor zover nodig en mogelijk mee in
- De kandidaat heeft minimaal HBO werk- en denkniveau. Deze opleidingseis zal niet worden meegenomen als beoordelingscriteria, echter dien je het gevraagde niveau aan te kunnen tonen door middel van de werkervaring in het CV van de kandidaat
- De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectmanagement Officer van projecten met een IV-component, binnen grote organisaties (800+)
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De kandidaat heeft een afgerond en erkend certificaat; Prince 2 of IPMA-D of IPMA-PMO of P3O
- De kandidaat heeft een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op Hbo-niveau
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Agile/Scrum manier van werken
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein
- De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inbedden van het issue- en risicomanagementproces, binnen projecten
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie
Competenties
- Accuratesse:Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten
- Resultaatgerichtheid:Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar opresultaten
- Organisatievermogen:Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij
- Samenwerken:Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat
- Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 23-10-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.