Terug naar overzicht

Specialist Vakbekwaamheid GHOR

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Archimedeslaan 6, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Veiligheidsregio Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Specialist Vakbekwaamheid GHOR voor 36 uur per week.

De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

De Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio (GHOR) coördineert de geneeskundige hulpverlening bij rampen en crises. Wij werken dan nauw samen met de politie, brandweer, gemeenten, GGDrU, met verschillende afdelingen binnen de VRU en landelijke partijen zoals Ministeries en brancheorganisaties.

Als Specialist Vakbekwaamheid richt jij je op het organiseren en coördineren van vakbekwaamheidsactiviteiten voor alle GHOR-piketmedewerkers binnen de crisisbeheersing. Je zorgt dat de randvoorwaarden goed zijn ingericht en op elkaar aansluiten. Denk aan het opstellen van draaiboeken, het uitvoeren van trainingen en oefeningen, en het monitoren en verwerken van de voortgang van deelnemers.

Opdracht
Je gaat aan de slag bij het organisatieonderdeel GHOR, aandachtsgebied vakbekwaamheid. Samen met de collega geef je zelfstandig uitvoering aan:

  • Middels interviews met inventariseer je leer- en oefenbehoeften van de GHOR- piketgroepen. Op basis hiervan stem je dit af om daarna uit te werken in concrete activiteiten voor de jaarplanning 2026;
  • Je neemt deel aan overleg met vakbekwaamheidsspecialisten van de brandweer en bevolkingszorg, inventariseert gezamenlijke activiteiten, stelt een jaarplanning op en draagt zorg dat deze activiteiten onder de aandacht van de piket- accounthouders wordt gebracht van de GHOR;
  • Je draagt zorg voor GHOR inbreng bij multidisciplinaire trainingen voor crisisteams op basis van de jaarplanning;
  • Je actualiseert de OTO- formats en werkwijzen in overleg en met input van de vakbekwaamheid collega’s binnen en buiten de GHOR/VRU;
  • Je inventariseert de OTO behoefte bij de RAVU, ziekenhuizen en andere relevante zorgpartners op het gebied van crisisbeheersing en rampenbestrijding. Na afstemming en vaststelling van de mogelijkheden stel je een jaarplanning op en draag je zorg dat deze in de jaarplanning van de GHOR en deze partijen wordt opgenomen;
  • Op basis van de jaarplanning OTO en activiteitenkalender prepareer presentaties, oefeningen, trainingen en opleidingen. Ontvangt cursisten, prepareert de benodigde lesmaterialen en ruimten.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Aantoonbare werkervaring met de Crisisstructuur van een Veiligheidsregio
  3. Aantoonbare werkervaring met onderwijs/opleidingen verzorgen

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met het verzorgen van presentaties/ instructies voor groepen
  2. Aantoonbare werkervaring met de zorginstellingen (acute-) zorgketen
  3. Aantoonbare werkervaring in een functie waarin onderwijskundige, organisatorische én bedrijfsmatige taken gecombineerd zijn
  4. Aantoonbare werkervaring met de Crisisstructuur van een Veiligheidsregio, in het bijzonder de GHOR

Competenties

  • Is in staat om een adequate planning op te stellen in afstemming met meerdere partijen - Kan omgaan met tegenstrijdige belangen Kan zowel in een teamverband samenwerken als solistisch indien de werkzaamheden hierom vragen. - Heeft oog voor organisatorische, politieke en persoonlijke belangen en weet hier adequaat mee om te gaan. - is in staat om snel te anticiperen op onverwachte wijzigingen / ontwikkelingen is stressbestendig

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 28-07-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures