Terug naar overzicht

Technisch manager mobiliteitshub

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Lübeckplein 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zwolle is FlexIntens op zoek naar een Technisch manager mobiliteitshub voor 16 tot 32 uur per week.

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht

Nabij de binnenstad wordt een mobiliteitshub gerealiseerd als onderdeel van de gebiedsontwikkeling Weezenlanden Noord. Hiervoor realiseert gemeente Zwolle onder de Luttenbergstraat en onder het parkeerterrein van het Provinciehuis een ondergrondse parkeergarage met 500 plekken waar inwoners en bezoekers van de stad hun auto parkeren. In de gebiedsontwikkeling komen op de begane grond voorzieningen voor de mobiliteitshub. De gebiedsontwikkeling bestaat verder uit de sloop van 180 woningen, de nieuwbouw van 600 woningen en de transformatie van de openbare ruimte.

De projectorganisatie Weezenlanden Noord is georganiseerd volgens het Integraal Project Management model (IPM) en omvat de volgende rollen: Projectmanager (PM), Technisch manager (TM), Omgevingsmanager (OM), Manager projectbeheersing (MPB) en Contractmanager (CM).

Voor de realisatie van deze ondergrondse parkeergarage zoeken wij een ervaren technische manager die verantwoordelijk is voor het technische management van het project. De Technisch Manager werkt nauw samen met de andere IPM-rolhouders, de civiele projectleider openbare ruimte en de interne en externe adviseurs en draagt zorg voor de integrale technische aansturing en borging van kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid tijdens het voorbereidings- en realisatieproces. Het project wordt uitgevoerd onder een UAV-GC contract, wat betekent dat de Technisch Manager een cruciale rol speelt in de verificatie en validatie van eisen en de risicobeheersing.

Taken en werkzaamheden:

  • Samenwerking en afstemming: met de projectleider, contractmanager, manager procesbeheersing, omgevingsmanager en de civiele projectleider van de openbare ruimte.
  • Coördineren en aansturen: van en adviseren over het technisch ontwerp van de mobiliteitshub en de uitwerking daarvan, inclusief eisenbeheer en contractuele specificaties binnen UAV-GC of UAV.
  • Verantwoordelijk voor de toets coördinatie: zoals het beoordelen van (deel)ontwerpen en verificatiedocumenten van de opdrachtnemer, evenals toetsing van technische risico’s en contractuele verplichtingen.
  • Aansturen en begeleiden: van interne en externe adviseurs en aannemers binnen de contractuele afspraken en UAV-GC richtlijnen.
  • Adviseren: van de projectmanager en andere stakeholders over technische en contractuele vraagstukken.
  • Waarborgen: van de kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid binnen het project en implementeren van relevante normen, richtlijnen en wetgeving.
  • Toezien: op de naleving van technische contractuele afspraken door de opdrachtnemer en het beoordelen van afwijkingen en wijzigingen binnen het contract.
  • Monitoren: van de voortgang van het bouwproces en tijdig signaleren van contractuele en technische risico’s.
  • Afstemmen: met de aannemer over de uitvoering en het borgen van de afgesproken prestaties.
  • Faciliteren: van technische keuringen, testen en kwaliteitscontroles.
  • Afstemmen en samenwerken: met relevante gemeentelijke afdelingen en stakeholders om te zorgen voor een soepele integratie, naleving van wet- en regelgeving en optimale communicatie binnen de gemeente.
  • Begeleiden: van het opleverproces en coördineren van de overdracht naar beheer en onderhoud, inclusief as-built documentatie en verificatiedossiers.
  • Verantwoordelijk: voor het opstellen van het opleveringsdossier en de overdracht naar beheerorganisaties en gedurende het eerste gebruikersjaar toezicht houden op de uitvoering van vast en variabel onderhoud.
  • Bijdragen: aan het opstellen van generieke proces en technische eisen voor toekomstige projecten en verbeteren van samenwerking binnen de verschillende betrokken afdelingen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting civiele techniek, bouwkunde of werktuigbouwkunde
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als technische manager in omvangrijke multidisciplinaire infrastructurele en/of bouwkundige projecten
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met geïntegreerde contractvormen (UAV-gc)
  4. Aantoonbare werkervaring met ondergrondse bouw en parkeergarages inclusief installaties
  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen - en beoordelen van technische specificaties binnen UAV-GC contracten
  6. Aantoonbare werkervaring met het Integraal Projectmanagement Model (IPM)
  7. Aantoonbare werkervaring met systems engineering binnen UAV-GC contracten, inclusief eisenbeheer en verificatie
  8. Beschikbaar voor minimaal 16 uur per week
  9. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare certificeringen of aanvullende opleidingen op het gebied van contractmanagement en projectmanagement (bijv. IPMA, PRINCE2, NEC-contracten)
  2. Aantoonbare werkervaring met complexe binnenstedelijke projecten
  3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als technisch manager in multidisciplinaire projecten
  4. Uitbreiding van beschikbaarheid vanaf januari 2026 naar minimaal 24 uur
  5. Aantoonbare werkervaring met innovatieve bouwtechnieken en digitalisering in de bouw (BIM, GIS, etc.)

Competenties

  • Analytisch vermogen – In staat om complexe technische en contractuele vraagstukken te doorgronden en passende oplossingen te bieden
  • Samenwerken – Effectief communiceren en samenwerken met verschillende stakeholders, opdrachtnemers en projectteamleden
  • Resultaatgerichtheid – Focus op het behalen van projectdoelstellingen binnen gestelde kaders
  • Probleemoplossend vermogen – Snel schakelen en proactief oplossingen aandragen bij technische en contractuele knelpunten
  • Stressbestendigheid – Kunnen presteren onder druk binnen de dynamiek van grote bouwprojecten
  • Communicatieve vaardigheden – Duidelijk en helder rapporteren en presenteren naar zowel technische als niet-technische belanghebbenden

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 23-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures