Terug naar overzicht

Functioneel beheerder Sociaal Domein

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Dudokpark 1, Hilversum

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Hilversum is FlexIntens op zoek naar een Functioneel beheerder Sociaal Domein voor 32 tot 36 uur per week.

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Het team Business IT ondersteuning (BIO) van de gemeente Hilversum bestaat uit 35 functioneel beheerders/ IT regisseurs die de organisatie ondersteunen bij het gebruik van de belangrijkste kernapplicaties. Binnen het domein Sociaal ondersteunen we de applicaties voor participatiewet, WMO, jeugdzorg, schuldhulpverlening en inkomen. Wegens de uitvoering van verschillende projecten zijn we op zoek naar tijdelijke versterking van het functioneel beheerders. Zo zijn we op dit moment een applicatie voor regie aan het implementeren en verschillende applicaties aan het overzetten naar SaaS oplossingen. Daarnaast bereiden we ons op een fusie met buurgemeente Wijdemeren voor. We zoeken daarom een ervaren functioneel beheerder met verstand van de sociaal domein processen, die in te zetten is voor operationeel beheer en in één of meerdere projecten. Je doet dit samen met 5 andere functioneel beheerders en twee IT-regisseurs.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder binnen het sociaal domein van een gemeente
  3. Aantoonbare werkervaring met suite4sociaal domein en suite4socialeregie van Centric
  4. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week

Wensen:

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met suite4sociaal domein en suite4socialeregie van Centric
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het implementeren van applicaties in de rol van functioneel beheerder
  3. Aantoonbare werkervaring met fusies en/of harmonisatie van systemen inclusief datamigratie,

Competenties

  • · Goede communicatieve vaardigheden, je kunt goed schakelen in gesprekken met de leverancier (intern en extern) en de klant
  • · Stressbestendigheid bij het oplossen van problemen onder druk
  • · Je redeneert vanuit het proces en vertaalt dit naar mogelijke oplossingen
  • · Resultaatgericht en signaleert tijdig knelpunten

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 10-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures